Inkább átok, mintsem áldás Miskolcnak a turbókörfogalom?

Megosztás

Vasárnap átadják az Y-híd beruházáshoz kapcsolódó újítást, de egyesek szerint a sok sáv miatt meg kell “tanulni” majd használni azt.

Mint azt megírtuk, december 11-én, vasárnap a délutáni órákban feloldják az eddigi forgalomkorlátozásokat, így a közlekedők használatba vehetik a Király utca és Vörösmarty utca kereszteződésében megépült turbókörforgalmat.

A kormányközeli megyei lap, a Boon.hu arról ír ennek kapcsán, hogy nehézségeket okozhat majd az újítás megfelelő használata. Mint írják, a turbókörforgalom alapkoncepciója az, hogy az autósoknak már a körforgalomba való behajtás előtt idejében be kell sorolniuk a megfelelő sávba, mert az egyes sávokból a kijáratoknak csak egy része érhető el. Magában a körforgalomban és az azt megelőző 15-20 méteren már nem lehet sávot váltani. Legtöbb esetben sávelválasztó elemekkel (például a most elkészült miskolci turbókörforgalom esetében gömbsüveggel) is gátolják a körforgalmon belüli sávváltást.

A körforgalomtípust nem ismerőket elsőre bizony összezavarhatja a kialakítás – legalább ezt írja a Boon.hu előzetes autóvezetői reakciók alapján. Hozzáteszik: egyértelmű útburkolati jelek felfestésével, táblákkal, illetve a vonatkozó KRESZ-ismeretek elsajátításával ezek a hátrányok azonban minimalizálhatók.

Mindezek alapján a miskolci turbókörforgalom működését a következő módon a legegyszerűbb megérteni:

  1. Ha legszélső sávban halad az autós, akkor az első kijárat legszélső sávjában halad ki az első kijáraton.
  2. Ha egyel beljebb hajt be, akkor az első kijárat belső sávjában, vagy a második kijárat külső sávjában haladhat ki.
  3. Ha még egyel beljebb halad az autós, akkor az első kijáraton nem tud kimenni, de második belső sávjában és a harmadik külső sávjában ki tud menni.
  4. A körforgalmon belül nem lehetséges sávot váltani, így mindenképpen előre tudni kell, hogy merre szeretne haladni az autós.
  5. A miskolci turbókörforgalom esetében az Y-híd felől érkezve 4 sávos lesz a körforgalom bevezető része. A legbelső sáv a visszakanyarodásra ad lehetőséget. Tehát itt a szélső sávból csak első kijárat, a középső sávból csak első és második kijárat, a harmadik sávból csak második és harmadik kijárat érhető el. A negyedik – legbelső – sávból csak a harmadik kijárat érhető el illetve visszaforgat.

Forrás részben: Boon.hu

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek