Ennek mértéke naponta változó, a MOL többnyire még a víz felszínén maradt, de a független benzinkutak mellett az OMV töltőállomásain is egyre gyakoribb, hogy egyszer csak elfogy a nafta.
„Egyre többször tapasztaljuk a helyi OMV-töltőállomások lefogyását” – közölte a vállalat a hvg.hu-val, miután az elmúlt napokban több autós sikertelenül próbált tankolni.
A cég magyarázata szerint az OMV az egyetlen olyan töltőállomás-hálózat Magyarországon, amely normál körülmények között Ausztriából biztosítja üzemanyag-ellátásának nagy részét. Ám jelenleg a schwechati finomító ideiglenes leállása miatt az OMV Hungária Kft. a szabadpiacról piaci áron, vagy a Moltól tudja biztosítani az üzemanyag-ellátást.
A Mol nem tudja növelni a szállítási mennyiséget az OMV felé, miközben az OMV Hungária Kft. forgalma jelentősen megnőtt az árplafon bevezetése óta.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a helyi igények kielégítése elsősorban dunai szállítással lehet megoldható. Az alacsony vízállás miatt a hajók legfeljebb félsúllyal tudnak közlekedni. A finomító újraindítását csak októberre tervezik.
„Az OMV Hungária Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy a jelenlegi nehézségek ellenére is biztosítsa az üzemanyag-ellátást. Megértésüket kérjük az átmeneti hiányok kezelésének idejére!” – írta a cég.
A független kereskedők által bonyolított üzemanyagimport egyébként akkor szűnt meg, amikor a kormány a nagykereskedelmi árra is kiterjesztette az árstopot.
Mivel az importált üzemanyagot Magyarországon így csak áron alul lehet a nagykereskedelemben értékesíteni, az importőrök felhagytak tevékenységükkel.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!