A Sajószentpéter és Berente elkerülését megteremtő 260-as főúton már a pályaszerkezetet kezdhetik építeni ősszel. Jól halad az építkezés, az egyik fő célja pedig a túlterhelt 26-os főút tehermentesítése.
Folytatódott a töltésépítés a Sajószentpéter és Berente elkerülését megteremtő 260-as főút építési projektjén – értesült a magyarepitok.hu.
A beruházás további részeként a Strabag Építőipari Zrt. a 2606-os Kazincbarcika-Múcsony összekötő út nyomvonalát építi át, valamint annak burkolatát erősíti meg – az elkerülő út északi végpontjához kapcsolódva.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a 26-os főúttól induló és a 2606-os útig tartó elkerülő jelentőségét az adja, hogy tehermentesíti majd a városon keresztül futó, az ipari környezet miatt jelentősen terhelt 26-os főutat. A kétsávos másodrendű országos főúton nyolc új híd is létesül majd.
Az elmúlt időszakban a teljes töltésmennyiség harmadát építették be, amely nagyjából 230 ezer köbméter anyagot jelentett. Ezen a munkaelemen három bedolgozó géplánc működik, és több, mint 40 szállítójármű dolgozik.
Mintegy 200-300 méternyi hosszon árvízvédelmi funkciót is ellát az érintett útszakasz
A fent említett mintegy 50 centiméteres kapilláris réteg feladata, hogy megakadályozza, hogy a töltésrétegbe visszaszivárogjon a víz.
Mindez azért is fontos többek között, mert a SWIETELSKY Magyarország Kft. által kivitelezett szakasz mintegy 200-300 méternyi hosszon árvízvédelmi funkciót is ellát. Ennek azért van jelentősége, mert az elkerülő út a Sajó völgyében vezet, amely egykor a Sajó vízjárta árterülete volt.
További fontos fejlemény, hogy az előzetes ütemezés szerint az utolsó negyedévben megkezdődhetnek a pályaszerkezet építési munkák egyes szakaszokon.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!