Fuvarozók: Ha a taxisok maradhattak a benzinársapka alatt, akkor mi miért nem?

Megosztás

A kérdés felettébb jogos. Ráadásul nem is kérdés, hogy ezt is a lakosság fogja megérezni, ugyanis a fuvarozók nem is titkolják, hogy a plusz költségeket rögtön be is építik az áraikba. Ez is áremelkedéssel jár minden termékre.

Levélben fordult a Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legnagyobb magyar szervezet, akik arra szeretnének választ kapni, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben. Gulyás Gergely a szombati kormányinfón jelentette be, hogy minden olyan autót kivesznek – a taxik kivételével – a 480 forint/literes benzinársapka alól, aminek magánszemély az üzemeltetője.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közös levelükben arra hívták fel Gulyás figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó elem a költségvetésben az aktuális üzemanyagár. „A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás” – írták.

A két fuvarozószervezet azt írta, hogy a gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – írták. (via Hvg.hu)

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek