Megalakult a választási iroda, ami ellenőrizni fogja a közmédiát

Megosztás

A közmédia az országgyűlési képviselők áprilisi választására tekintettel csütörtökön megalakította választási irodáját – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) az MTI-vel.

A szervezet elnöke Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója

– írták.

Az iroda feladata annak felügyelete, hogy a közmédia valamennyi médiatartalom-szolgáltatása a kampány és a választások ideje alatt is megfeleljen a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek.

A Duna Médiaszolgáltató a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában naponta három alkalommal, a 6-8, a 12-14 és a 18-20 óra közötti idősávokban megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét úgy, hogy a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait egymást követően teszi közzé, a jelölőszervezet által megjelölt napon és idősávban – közölték.

A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell.

A jelölőszervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb harminc másodperc időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is.

A közmédia választási irodája felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásában. Felügyeli továbbá a választással összefüggő egyéb médiatartalmak  hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok – vonatkozásában a kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítést, valamint a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását – olvasható a közleményben.

Kiemelt kép: MTI

Kapcsolódó cikkek