Kásler Miklós levélben köszöntötte a pedagógusokat, egyikük nyílt levélben szembesítette az igazsággal

Megosztás

Olyan választ kapott egy vérbeli, rutinos pedagógustól, hogy a fal adja a másikat. A probléma viszont az, hogy a Fidesz-KDNP eddig sem igazán foglalkozott a kritikákkal, amikor szembesítik a kormányt az igazsággal, a hihetetlen hiányosságokkal és hibákkal. Valószínűleg most sem fognak.

A Facebookon Miklósi László tette közzé válaszát az eleve igen érdekes időpontban megkapott levélre. A válasz sokkal személyesebb lett, mint az eredeti levél.

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, szakáll és szemüveg

“Tisztelt Miniszter Úr!
Köszönöm a küldetését teljesítő, kitartóan, alázattal írt, december 23-án 23:35-kor megkapott levelét, amelyre most válaszolhatok. „A magyarság számára nemzeti érték a gyermek, az óvodások és iskolások jövőjének záloga pedig az Önök kezében van” – írja. Szerintem a magyarság számára nemzeti érték az óvoda- és iskolaügy, s ez pedig jelenleg az Ön kezében van. Az iskolás gyermek – akit én diáknak neveznék – fokozatosan szuverén egyéniséggé válik. Az, hogy ebben segítsük, a tanár, az iskola – és a felelős oktatásirányítás dolga (lenne).Egyetértek, Önnel: „egy jó pedagógus (…) nem csak tanár, hanem példakép, barát, pszichológus is, aki megmutatja gyerekeinknek /szerintem rávezeti diákjait/, hogyan kell kiállniuk önmagukért, küzdeni másokért és a kudarcokból előnyt kovácsolni.” Igen, legyünk ezen!

Akár abban is segíthetne a Tárca, hogy rendszerszinten kevesebb legyen a kudarc (gondoljunk akár a PISA eredményekre akár a leszakadó térségek intézményeire).Abban is egyetértek Önnel, hogy a diákjainkban levő tehetség kibontakoztatása fontos feladatunk. Mi kell ehhez? Például bőséges idő a tantárgyak tanításakor, vagyis kevesebb kötelező tananyag és jókora tanári szabadság. Ezeknek azonban híján vagyunk.Ön azt írja, példátlan összefogás jellemezte a járványhelyzet idején a pedagógusokat. Tegyük hozzá: számos körülmény ellenére maradtak talpon az iskolák. Önerőből, különösebb külső segítség nélkül. A tanárok – bár némi hozzájárulást kaptak – többnyire saját pénzükből vettek laptopot, fizették a távoktatás egyes költségeit. Amikor a központi fejlesztések ellenére kevés jól használható e-tananyag állt rendelkezésre, önök kifejezetten ajánlották az egyik magánkiadó digitális tananyagait. A jelenléti oktatás idején azonban ugyanúgy nem lehetett megrendelni ennek a kiadónak a diákok számára jól bevált, az államiaknál jobban használható tankönyveit, mint a pandémia előtt.

Elégedett lehetne a társadalom, ha a kormányzat kiemelt prioritásnak tekintené az iskolaügyet, és megfelelő forrást fordítana az oktatásra. Miniszter Úr, az még nem jutott eszébe, hogy a „különösen hálát” úgy is kifejezhetnék, ha megfizetnék a pedagógusokat? Netán az évekkel ezelőtti döntés alapján folyamatosan elzabrált, mára milliós összeget visszaadnák? Bizonyos, hogy az a felelős döntés, hogy 2022 januárjától az oltatlan kollégák helyett a többiek robotoljanak – ingyen?Karácsony lévén a magyar irodalom kiemelkedő költőjét, József Attilát idézem:„Fölöttünk csengőn, tisztán énekel az ég s az újszülött rügyező ágakkal lángot rak a fázó homlokok mögé.”Kívánok mindannyiunknak jó egészséget, békés ünnepet, pihentető szünetet és sikeresebb évet, mint az idei volt.
Miklósi László tanár”

Related posts