Ígéret: Diósgyőrben is megépül egy korszerű üzletközpont

Megosztás

A városrész álma is teljesülhet, apró bökkenő, hogy a Kiss János által megígért üzletközpontról semmi valódi konkrétumot, de még hozzávetőleges dátumot sem tudhattunk meg egyelőre. De azért bizakodjunk.

Dr. Kiss János miniszterelnöki biztos és Sántha Gergely, a DVTK elnöke adnak hírt egy várható diósgyőri fejlesztésről. A DVTK-stadion szomszédságában egy új kereskedelmi és sportközpont létesülhet. Régóta küzd ugyanis e városrész azzal, hogy nincs a környéken egy korszerű üzletközpont, ami gyors és kényelmes bevásárlást tudna biztosítani, és a szabadidősport környékbeli hívei is új helyszínekre vágynak. Ez a helyzet már évek óta foglalkoztatja az itt élőket, úgy tűnik, végre előrelépés lesz az ügyben. A megismerhető részletekről a Boon.hu számolt be.

A legfontosabb kérdés: mi épülhet itt fel? 

Kiss János: Egy olyan létesítménykomplexum, ami egyszerre tudja kiszolgálni a kereskedelmi szektor igényeit, egyszerre biztosítja a szabadidős sportolás új tereit és egy parkosított, ligetes, rekreációs területet hoz létre. A várható forgalmat tekintve tulajdonképpen egy új diósgyőri városközpont szerveződhet erre a területre. 

Sántha Gergely: Abból kell kiindulni, hogy az ingatlan megközelítőleg 5 hektár, tehát Miskolc egyik legnagyobb olyan egybefüggő fejlesztési területéről beszélünk, ami lakóövezettel körbeépített és egyben közlekedési csomópont. Ez komoly építészeti, tájépítészeti és közlekedéstervezési kihívásokkal jár, de a telek mérete és az elképzelt fejlesztés sokszínűsége egy tervező szemével nézve rendkívül izgalmas, a lakosságnak pedig rendkívül sokat ígér. A konkrét látványtervek jelenleg még készülnek, de a cél, hogy megépüljön egy edzési lehetőségeket is kiszolgáló jégpálya, kiegészülve edzőtermekkel, edzőpályákkal, külső rekortán futókörrel és persze a helyi lakosság igényeit kiszolgáló üzlethelyiségekkel is.

Miért kezdtek el foglalkozni az üggyel? 

Kiss János: Tekintettel arra, hogy Diósgyőrben a kormány már létrehozott egy jelentős fejlesztési területet a Diósgyőri vár körül, aminek menedzselésével miniszterelnöki biztosként foglalkozom, sokan megkerestek azzal a problémával, hogy túl sokat kell utazniuk, ha komolyabb szakáruházakban akarnak vásárolni. Elmondták, hogy örülnek persze a vár újjáépítésének, de közben a szolgáltatásokban is előre kellene lépni. Megvizsgáltuk a kérdést, és igazat kellett adni a diósgyőri lakosoknak. Miskolc ugyanis szakboltokkal összvolumenben megfelelően ellátott, azonban az ellátottsági térkép lakossági szemmel nézve egyensúlytalan. Ennek magyarázata az, hogy a jelentősebb szakáruházak a város északi, keleti és déli kijáratai felé, illetve a belvárosba települtek, a város nyugati vagyis diósgyőri kijárata azonban ellátatlan, vagyis a diósgyőri lakosok „versenyhátrányban” vannak. De hadd hozzak szóba egy másik aspektust is, például nincs kormányablak Diósgyőrben. A kormányhivatalban rákérdeztem erre, és ők is nyitottak lennének a megjelenésre. 

Sántha Gergely: A DVTK esetében leginkább azok a szülők panaszkodtak, akik rendszeresen hozzák edzésre a gyermekeiket, és kézenfekvő lenne, ha a stadionhoz közel, az edzés időtartama alatt el tudnák intézni a bevásárlást és az egyéb ügyes-bajos dolgaikat. Sportol nálunk körülbelül ezerkétszáz gyermek, kíséri őket két-három ezer szülő, nagyszülő, szóval sokakat érint az ügy. Az idő óriási érték, és nem mindegy, hogy üres várakozással vagy hasznos ügyintézéssel telik el. Kiss János: Van még egy fontos szempont. Ugyanis sokszor szóba hozzák a lakosok azt is, hogy ez a helyzet nemcsak kényelmi kérdés, és nemcsak anyagilag kedvezőtlen számukra, hanem végső soron sok szabadidőtől is megfosztja őket. Hiszen megfelelő szaküzletek hiányában kénytelenek autóba ülni, és több kilométert autózni, amíg az elvárt minőségű szaküzletet megtalálják. Természetesen az utazás maga is pénzbe kerül, ez pedig még tovább növeli a diósgyőri emberek lakókörnyezeti hátrányát. A helyzet által kikényszerített utazások a városrész közlekedési forgalmát indokolatlanul terhelik, továbbá légszennyezési problémát is jelentenek, ami különösen a téli hónapokban sújtja a földrajzi értelemben völgybe szorult városrészt. Akinek pedig nincs gépjárműje, az még nehezebben oldja meg a bevásárlást, hiszen tömegközlekedési eszközzel az utazás jóval több időt rabol el, és értelemszerűen a megvásárolt termékek hazaszállítása is sokkal kényelmetlenebb. Szóval sok minden szól a beruházás mellett.

További részletek a Boon.hu cikkében olvashatók.

Kapcsolódó cikkek