Veres Pál: Miskolc és a közeli települések is jól járnak az M30-assal

Megosztás

Gyorsforgalmi úton érhető el a szlovák határ és Kassa városa is ettől a héttől. A polgármester szerint a gazdasági szerep a legfontosabb, de más előnye is van ennek a fontos fejlesztésnek.

Kedden átadták az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti között megépült szakaszát. A beruházás jelentőségét nem kell ecsetelni: mind közlekedési, mind kulturális, mind gazdasági, kereskedelmi, turisztikai szempontból szintet tudnak lépni az érintett települések. Kapcsolódásuk egy ország, egy régió vérkeringésébe még inkább markánssá válhat.

Régiós együttműködés

– Bebizonyosodott az elmúlt években, hogy egy autópálya önmagában gazdasági felhajtóerőt jelent egy település számára – mutatott rá Veres Pál.

A városvezető úgy fogalmazott, „igazán talán még fel sem tudtuk mérni a beruházás jelentőségét”, tervekről mindenesetre már az autópálya átadásán szó esett. Mások mellett Kassa főpolgármesterével, Kassa megye elnökével, de például Encs polgármesterével is hosszan egyeztetett Miskolc első embere.

– Kassával a kultúra, a gazdaság területén látunk lehetőséget a kapcsolatok további erősítésében, mindkét fél nyitott arra, hogy az évszázadokkal ezelőtti együttműködést felélesszük. Encs vezetése pedig szlovák és magyar befektetőket is vár az ipari parkjába – sorolta Veres Pál.

Tehermentesítenének

Miskolc azonban továbbviszi az M30-assal kiteljesedő úthálózatfejlesztést. Az előrehaladott tárgyalásokról több részletet is elárult lapunknak a város polgármestere. Cél, hogy a belvárost és a kelet-nyugati tengelyt tehermentesítsék, és ebben fontos szerepe van az Y-hídnak. Már a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előtt van a terv: a Tiszai pályaudvar előtt, a Szinva jobb partján épülne egy elkerülő út, ehhez kapcsolódna egy Sajó-híd, így a város keleti kapujában lévő nagykereszteződésbe csatlakozhatna be a 3-as út. Ha tehát valaki déli irányból érkezik Miskolcra, akkor nem kell bejönnie a belvárosba, hanem az Y-hídon, a Szinva partján meg tudja közelíteni a kivezető szakaszt. Mindez tehermentesítheti a József Attila utcát is.

– Ezzel sem állnánk meg, a megvalósítási tanulmány tartalmazza azt is, hogy intermodális csomópontokat hozzunk létre, például a Búza térnél – mondta.

Aztán: mivel „megindulni látszik” a DAM és a DIGÉP területének hasznosítása, így fejlesztenék a Futó utca – Egyetemváros – Vargahegy útvonalat.

– Az első tervek elkészültek, nagy a támogatottság itt is, a forrásokat kell megteremtenünk hozzájuk. De jó úton haladunk abban az irányban, hogy ez a fejlesztés is megvalósulhasson.

Szintén napirenden van és a tervezés közbeszerzési kiírásának fázisában jár az egyetemi kereszteződés ügye, a remények szerint akár már belátható időn belül – néhány csatlakozó útszakasszal egyetemben – megújulhat. Ehhez szeretné a város „hozzácsatolni” a már említett Futó és Csermőkei utcai, vargahegyi fejlesztést.

A városvezető végül újra megerősítette: a Miskolcra települni szándékozó befektetők számára fontos kritérium a megfelelő úthálózat megléte. Veres Pál elismerte, bár az északi és a déli ipari parkot könnyen meg lehet közelíteni, de elképzelhető, hogy vasúti kötöttpályás fejlesztésekre azért még szükség lesz – vizsgálják ennek fejlesztési lehetőségeit.

– Több befektetővel előrehaladott tárgyalásokat folytatunk, a kormány elé ezért egy olyan előterjesztést tárunk majd, ami ipari területek fejlesztését célozza. A reményeink szerint több száz hektárral bővülhetnek ipari parkjaink – tette hozzá. (Minap.hu)

Kapcsolódó cikkek