A DK és a Jobbik képviselője is az MVK-vezér menesztését kéri, Demeter szerint a politikai csaták játszótere lett a miskolci közlekedés

Megosztás

Szilágyi Szabolcs, a Jobbik képviselője már korábban is felszólalt az ügyben, hogy szerinte MVK vezérigazgatóját, Demeter Pétert menesztenie kellene a városvezetésnek. Ezt a héten egy sajtótájékoztatón elismételte, ráadásul Hegedűs Andrea ugyanezen a sajtótájékoztatón a DK nevében a kezdeményezés mögé állt – számolt be róla a boon.hu.

Demeter Péter vezérigazgató a fejleményekre reagálva így nyilatkozott a Minap.hu oldalon: “Az elmúlt napokban szinte folyamatos politikai kommunikáció célpontjává vált az MVK Zrt. Az ellene felhozott vádakat teljes mértékben vissza kell, hogy utasítsam, érkezzen az bárhonnan is. Az MVK Zrt. vezetése és minden munkavállalója nap mint nap azon dolgozik, hogy az önkormányzat által megrendelt szolgáltatást gazdaságosan, fenntartható módon és a lehető legjobb színvonalon teljesítse. A mai gazdasági környezetben az a legfontosabb, hogy az önkormányzat financiális teherbíró képességét ne haladják meg a közösségi közlekedésre biztosított források. Ezzel a problémával nemcsak Miskolcon, hanem a többi nagyvárosban és az országos közösségi közlekedésben is küzdenek.”

Demeter Péter szerint a problémák gyökere két fő okra vezethető vissza: a csökkenő bevételekre és a folyamatosan növekvő költségekre. 

A COVID világjárvány és az azokhoz kapcsolódó korlátozó intézkedések a közlekedési társaságok bevételeit az elmúlt 1,5 évben drasztikusan megnyirbálták. 2020-ban 900 millió forint, 2021-ben 550 millió forint bevételkiesés keletkezett Miskolcon. A veszélyhelyzet kapcsán bizonyos utasok számára biztosított ingyenes utazási kedvezmények állami ellentételezése nem történt meg, az MVK Zrt. esetében Miskolcon ez meghaladja az 5 ezer főt, ami idén 360 millió forintos bevételkiesést jelent. Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy a helyi közösségi közlekedés állami támogatása 2020-ban és 2021-ben megszűnt, ami 500-500 millió forint bevételkiesést jelent a társaságnak. Összességében tehát az elmúlt két évben mintegy 2,8 milliárd forint bevételkieséssel kellett számolnia az MVK Zrt.-nek.

Az üzemanyagárak (benzin, gázolaj) mellett drasztikusan emelkedik a gáz- és a villamosenergia ára is. Mivel egy közlekedési társaság jelentős felhasználója az üzemanyagoknak, ezen költségelemek növekedése rendkívüli hatással van a társaság gazdálkodására – mutatott rá a vezérigazgató, hozzátéve: a felsorolt üzemanyagok árának növekedése nem áll meg és sajnálatos módon az látható, hogy a duplájára emelkedtek 2019-hez képest. A bérköltségek emelkedése az elmúlt két évben több mint 400 millió forint többletköltséget jelentett a társaság számára. És emellett ott vannak még a korábbi évek alatt felhalmozott megrendelő tartozás – elég, ha az 5 milliárd forintos kifizetetlen számlára gondolunk – hitelkamatainak folyamatos költségei.

További részletek a Minap.hu cikkében.

Fotó: Juhász Ákos/Minap.hu

Related posts