Több milliárdot öltek a projektbe, kihasználatlanul ringatóznak a tiszai lakóhajók

Megosztás

Két és fél évvel ezelőtt, 2019 januárjában jelentették be egy nagyszabású sajtótájékoztatón, hogy közbeszerzésen keresztül tíz francia lakóhajó érkezik a Tisza és a Bodrog környékére, ezeket pedig nyaralás céljából ki lehet bérelni, hogy ezzel lendítsék fel a térség turizmusát. A hajókat jogosítvány nélkül, egy rövid kiképzés után már lehet vezetni, ezért is örvend nagy népszerűségnek ez az üdülési forma a nyugati országokban.

2020-ban aztán újabb tíz hajó érkezett a 2019-ben másfél milliárd forintért vásároltak mellé, négy-, hat-, és nyolcszemélyes járműveket bérelhetünk, de a projekt szemmel láthatóan megakadt – a koronavírus-járvány természetesen ezt az ötletet is visszavetette, de a korlátozások nélküli időszakban is egyértelműen kihasználatlanul ringatóznak a hajók Tokajnál, vagy a Tisza-tó alsó részén. Ugyanis jelenleg nincs is összekapcsolva a két meglévő útvonal: a tiszalöki zsilip egyelőre járhatatlan, így vagy csak alatta, vagy csak felette lehet hajózni.

Nem könnyíti meg az üzlet működését az sem, hogy amíg mondjuk Franciaországban különböző városok kikötői között lehet hajózni, addig itt gyakorlatilag falvakat (illetve azok határainak szélén lévő kikötőket), kevéssé izgalmas helyeket találhat csak az, aki ezt az üdülési formát választja – egy hétre akár közel egy millió forintba is kerülhet a nyaralás (csak a kaució 1000-2000 euró közötti összeg a hajó méretétől függően), hiszen már a 4+2 fős hajót is 1900 euró (közel 700 ezer forint) körül adják. Aligha ebből fog meggazdagodni az állami tulajdonú Mahart…

Kapcsolódó cikkek