Annyi rossz történik a MÁV-val, hogy a jó hírek szinte el is törpülnek

Megosztás

Pedig úgy fest, hogy a december 4-i határidőre elkészül a a miskolci fővonal felújított szakasza. Ennek érdekében a vasúttársaság a legmodernebb műszaki megoldásokat veti be.

Rájár a rúd a MÁV-ra, a hétvégén például kifogyott az egyik mozdonyból az üzemanyag Borsodban, ami miatt 80 perces késéssel érkezhettek meg az utasok célállomásukra. A szerencsi anomáliákról is írtunk már, pedig elképzelhető, hogy decembertől minden megváltozik, legalábbis a társaság közleménye erre enged következtetni.

A MÁV a honlapján közölte, komplex felújítást végez a miskolci fővonal közel 30 kilométeres szakaszán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) 5 pontos akciótervének részeként, de teljes egészében a vasúttársaság saját forrásából, mintegy 18 milliárd forintból.

A rekonstrukció október 19-étől már Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között zajlik. A jelenlegi, második ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt. A 12 kilométeres szakaszon zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be, 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is. Emellett 3 átjárót javítanak és 5 hídon végzik el az állagmegóvó szigetelést. A felújítást október 29-től ismét a korszerű SMD típusú felépítménycserélő óriás géplánc segítségével gyorsítják.

A munkagép naponta mintegy 1400-1600 méteres vágányhosszt halad, így 9 nap alatt cseréli a kivitelező a felépítmény részeit, a síneket és a vasbetonaljakat. A tervek szerint az első fázisban – a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren – befejezett szakaszon decemberben már 120 kilométeres óránkénti sebességgel, míg a mostani ütemben megújuló Mezőkeresztes–Mezőnyárád–Emőd szakaszon várhatóan év elején, az utószabályozásokat követően óránként szintén 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok.

A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések. Hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, miközben a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés.

(kiemelt kép: MÁV)

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek