A marketingstratégia fontossága

Megosztás

Vállalkozni sosem volt egyszerű, pláne manapság. Rengeteg mindenre kell odafigyelni a sikerhez, hiszen a trendek, a piac, a fogyasztói igények folyamatosan változnak, mindig újabb és újabb szereplők jelennek meg.

A sokféle ingert, kihívást, ami a vállalkozásodat éri, nem lehet felkészületlenül lereagálni, még egy született üzleti zseni sem verekedheti át magát minden viharon pusztán az ösztöneire hagyatkozva. A tevékenység minden területére kell egy jó stratégia, melyek közül nem maradhat ki természetesen az egyik legfontosabb, a marketing sem. Az igazán gondosak pedig olyan online marketing ügynökség segítségét kérik, mint a SocialWings.

Marketingből elégtelen

Amennyiben a marketingedet profi csapatra bízod, rögtön komoly versenyelőnyre tehetsz szert, mivel a magyar kkv-szektor tudatos marketingtevékenység szempontjából rettenetesen rosszul teljesít.

A szomorú hír az, hogy a vállalkozások háromnegyedének nemhogy marketingterve nincs, de még csak általános üzleti terve sem, a tulajdonosok több, mint fele kevesebb, mint egy órát foglalkozik naponta a marketinggel, és ha egy profi ügynökséghez fordulnak, csak negyedük tud egyértelmű marketingcélokat megfogalmazni.

Összességében csak a vállalatok negyede mondja azt magáról, hogy van marketingstratégiája, melynek eredményeit hatékonyan mérni is képes.

Miért kell marketingstratégia?

A válasz elég egyszerű: a piacon verseny van, és ha a versenytársaid tudatos marketingtevékenységet folytatnak, akár saját emberrel, akár ügynökség segítségével, akkor bizony le fognak nyomni, alulmaradsz, komoly nehézségekkel kell szembenézned, és utolérni mindig nehezebb, mint időben kapcsolni.

A jó hír viszont az, hogy nem kell rögtön nagyban indítani, kezdheted kicsiben, viszont következetesen, előre kitűzött, mérhető célkitűzésekkel. A nagy célkitűzésekkel már meg is van a stratégiai cél, amit aztán lehet kisebb taktikai lépésekre bontani.

A tudatosság, végiggondoltság rendkívül fontos, hiszen egy félkész, vázlatos tervvel sok esetben nagyobb bajt okozol, mintha nem is lenne terved, hiszen abba a tévhitbe ringat, hogy tudod mit csinálsz, pedig nem is, és magabiztosan hozol rossz döntéseket.

Az alapok

Érdemes mindig az értékekből kiindulni, amikben tényleg hiszel, amiket képviselni szeretnél, hiszen ezek adják a vállalkozásod hitelességét. Ehhez jöhet a stílus: mi az a hangnem, amiben ezt leginkább önazonosan képviselheti, és amit a meglévő és potenciális ügyfeleid is otthonosnak érezhetnek.

Ha ez megvan, akkor már csak azokat az elemeket kell kiválasztani, amik az értékeidet a választott hangnemben, arculattal hirdetni képesek, jöhet a megfelelő online és fizikai marketingeszközök megválasztása, megfelelő arányuk finomhangolása, amihez pedig szükséged lesz megfelelő monitoring rendszerre, aminek a segítségével a marketingtevékenység eredményét mérheted.

Ha ez túl bonyolultnak tűnik, természetesen az a legjobb, ha profikhoz fordulsz, akik az első pillanattól kezdve vezetnek a sikeres marketing felé.

Kapcsolódó cikkek