Hiába kötelező elméletileg visszaváltani a betétdíjas palackokat, üvegeket, fémdobozokat az üzletekben, a sokadik miskolci példa arra, hogy ez a gyakorlatban nincs így. Nehéz lesz ezt betartatni, ha a bolt dolgozója kerek perec nemet mond. Akármelyik oldalról nézzük, a jelenlegi rendszer inkább hasonlít egy átverésre és körök futtatására a profit miatt.
A profit pedig nem az üzleteké, hanem a kormányközeli kötődésű olajcégé, amelyik a hulladékgazdálkodással foglalkozik jelenleg Magyarországon. A sokadik problémás eset, a bevezetése óta (szándékosan vagy véletlenül) nagyon nem akar működni ez az üvegvisszaváltós rendszer. Igaz, BAZ megyében és egész Magyarországon miért pont ez működne normálisan.
Tóth Imre Miklós friss élménye Miskolcon a bulgárföldi Penny üzletben, amit a közösségi médiában tett közkinccsé. A vásárlókat már az üzlet ablakánál tájékoztatták arról, hogy az üvegvisszaváltó automata jelenleg nem üzemel. Semmi gond, akkor jöjjön a kézi visszaváltási rendszer, gondolta Miklós. Érdeklődésére elmondták az eladók, “hogy még kézi visszaváltásra sincs lehetőség! Mint minden ebben az országban, ez is sz*rul működik!” – írta a visszaváltási műveletet így sikertelenül záró miskolci lakótárs.
Krisztián még ki is egészítette az eleve negatív történetet, bár eddig is tudtuk, hogy nagyon nem egyedi esetről van szó. Tapasztalata szerint a Mátyás király úton, a Reálban is kiírták, hogy megteltek a gyűjtők, tárolók és ameddig a Mohu nem viszi el a zsákos plombás hulladékot, addig nem vesznek át semmit sem. Sem technikailag, sem akarati tényezőket tekintve nagyon nem akar összeállni ez a rendszer, a visszaváltás mechanizmusa csikorog, vagy teljesen áll. A Mohunak nem áll érdekében nagyon törnie magát egy sokkal jobb megoldáson, hiszen a betétdíjat a vásárláskor mindenki kifizeti, tehát az már megjelenik a vállalat zsebében.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!