Hasznos tippek a TikTok-hirdetésekhez

Megosztás

A TikTok kiváló lehetőséget kínál a célközönség elérésére. Az alábbiakban mutatunk néhány hasznos tippet, amelyek segítenek ennek kimaxolásában. Megmutatjuk, hogy milyen hirdetéseket kell létrehozni a biztos sikerhez.

Érdemes minél hamarabb sort keríteni a TikTokon való hirdetésre, hiszen így könnyen meg lehet előzni a versenytársakat. Amennyiben ehhez segítségre van szükség, érdemes élni a social media tanácsadás lehetőségével.

Nem megfelelő vizuális tartalommal és szöveggel nem lehet sikert elérni

A TikTok kiváló marketingcsatorna, hiszen az elenyésző reklámzajnak köszönhetően egyszerűen fel lehet kelteni a célközönség figyelmét. A felhasználók ezen a platformon töltik a legtöbb idejüket, és a tévhitekkel ellentétben nem csak a 14 évesek vannak jelen ezen a felületen.

Egy kutatásból már az is kiderült, hogy a TikTokot használók fele már vásárolt ezen a felületen, a hirdetéseknek köszönhetően. Elsőre sokan azt gondolják ezeket az előnyöket hallva, hogy szinte gyerekjáték a hirdetés ezen az oldalon, és 1-2 videóval garantálható a pénzeső. Sajnos ez nem igaz. Ugyanúgy, ahogy a Facebook vagy az Instagram esetében, itt is elmondható az, hogy nem megfelelő vizuális tartalommal és szöveggel nem lehet sikert elérni.

Mire érdemes figyelni a TikTok-videó készítésekor?

Az egyik legfontosabb dolog, amire figyelni kell, hogy a képarány legyen 9:16-os. Ez azért fontos, mert a felhasználók többsége telefonon nyitja meg a platformot. Ha a képarány nem megfelelő, akkor előfordulhat, hogy a TikTok visszautasítja, de ha elfogadja, akkor sem lesz a felhasználók számára vonzó.

Továbbá elengedhetetlen, hogy már az első képkockán egyértelmű legyen, hogy miről szól a videó, és ne legyen 20 másodpercnél hosszabb. Szóval érdemes röviden és tömören fogalmazni. Így érhető el, hogy nagyobb eséllyel nézze végig a felhasználó. Csupán pár másodperc van arra, hogy megfogjuk a célközönség figyelmét, szóval fontos, hogy a hirdetést ne lehessen nem észrevenni a feed pörgetése során. Bátran lehet trendi zenét, élénk színeket és extrém elemeket használni.

A videóban szerepeljen a márka neve és természetesen egy CTA

Az említettek mellett fontos, hogy a videóban szerepeljen a márka neve és természetesen egy CTA, vagyis cselekvésre felszólítás. Amennyiben beszédet is tartalmaz, érdemes feliratozni a videót, hiszen így segíteni lehet a megértést. A szöveg elhelyezésekor körültekintőnek kell lenni, hogy a lájkok, megosztások és hozzászólások ikonja és száma ne takarja ki azt. Érdemes középre vagy balra igazítani.

Érdemes hangsúlyozni, hogy azok a kreatívok, amelyek Facebookon vagy Instagramon jól teljesítenek, itt nem feltétlenül fognak jól futni. Célszerű felzárkózni a trendekhez, és arra is figyelni kell, hogy a hirdetés ne lógjon ki nagyon a többi poszt közül. Továbbá célszerű a direkt értékesítést mellőzni, és a figyelemfelkeltést és -fenntartást választani.

Kapcsolódó cikkek