Máshol már sikeresen alkalmazzák a miskolci újdonságot, az MVK körjáratait

Megosztás

Október 14-én, szombattól 29-es és 39-es jelzéssel új körjáratok indulnak Miskolcon, amelyek révén bővülnek átszállásmentes utazási lehetőségek. Eleinte bizonyára szokatlan lesz az utasoknak az új rendszer, de valójában rengeteg előnye van.

Az Újgyőri főtérről induló 29-es járatok útvonala meghosszabbodik, az Avas kilátótól a Hideg soron és a Győri kapun keresztül jutnak el az Újgyőri főtérig. A 39-es autóbuszok ugyanezen az útvonalon fognak járni, csak éppen az ellenkező irányba – számolt be az MVK újításáról a Minap.hu.

Íme térképen az újítás

Október 14-én, szombattól 29-es és 39-es jelzéssel új körjáratok indulnak Miskolcon, amelyek révén bővülnek átszállásmentes utazási lehetőségek. Az új körjáratok az Újgyőri főtér és az Avas között egyik irányban a Vargahegyen át, visszafelé pedig Hideg soron át fognak közlekedni – írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a miskolci polgármesteri hivatal sajtóosztálya. 

Az új körjáratok az Újgyőri főtérről induló 29-es járatok útvonalának meghosszabbításával jönnek létre, melyek az Avas kilátótól a Hideg soron és a Győri kapun keresztül jutnak el az Újgyőri főtérig. A körútvonalon fordított irányban (Újgyőri főtér – Győri kapu – Hideg sor – Avas – Vargahegy – Újgyőri főtér) is közlekednek járatok, amelyek 39-es jelzést kapnak a könnyebb tájékozódás érdekében. 

A Hideg sor, valamint a Vargahegy és az Avas térségéből is bővülnek az eljutási lehetőségek a 29-es és 39-es körjáratok bevezetésével. A területről új átszállásmentes kapcsolat létesül a Győri kapu térségébe és a belváros nyugati részére, így a Nagyváthy utca környékén található iskolákhoz, valamint a Győri kapuból közvetlenül elérhetővé válnak az avasi iskolák is.

Szombattól a 29-es járatok mellett a 39-es járatokkal is el lehet jutni az Újgyőri főtérre. A Vargahegy térségéből a 39-es járatok menetideje ugyan kicsit hosszabb lesz a mai eljutási lehetőségnél, cserébe új célpontok is átszállás nélkül elérhetővé válnak. A Szent Anna téren a villamosra történő átszállással a Centrum is hamarabb megközelíthető lesz. 

A sűrűbben közlekedő avasi és egyetemvárosi autóbuszjáratoknak köszönhetően a Szentgyörgy útnál történő átszállással pedig a város Észak–Déli tengelye mentén lévő városrészekbe is gyorsabban lehet majd eljutni. Ezen felül, mivel a 29-es járatok nem fognak betérni a Diósgyőri kórházhoz, így a Vasgyár felé utazva is csökken az Újgyőri főtérre való eljutási idő – írják. 

A Vargahegy és az Újgyőri főtér között így összességében több járat fog közlekedni, mint ma: munkanapokon az eddigi 42 helyett 60, hétvégi napokon pedig az eddigi 30 helyett 36 járatindulás lesz. Ezáltal a 29-es és a 39-es járatokat összesítve, a csúcsidőszakokban óránként négyszer, a völgyidőszakokban és hétvégi napokon óránként kétszer közlekedik majd busz az Újgyőri főtér – Vargahegy – Avas – Hideg sor – Győri kapu – Újgyőri főtér útvonalon.

Kapcsolódó cikkek