Bedőlt a telefonos csalónak a sajószentpéteri áldozat, 34 milliója bánta

Megosztás

Banki ügyintézőnek hitte a rafinált csalót a hiszékeny sajószentpéteri sértett, aki bedőlt a mesének és emiatt 34 millió forintjától fosztották meg, úgy, hogy leürítették bankszámláját.

Csalás bűntett megalapozott gyanúja miatt folytat eljárást a Kazincbarcikai Rendőrkapitányság egyelőre ismeretlen tettessel szemben. A nyomozás adatai szerint az elkövető szeptember 29. előtt egy sajószentpéteri sértett bankszámlájáról – magát banki ügyintézőnek kiadva – az AnyDesk program letöltésével több mint 34 millió forintot utalt át idegen számlákra.

A rendőrök halasztást nem tűrő, forró nyomos intézkedéseket tettek meg a számlapénzek lefoglalása érdekében.

A rendőrség már évek óta próbálja az ilyen esetekre különösen felhívni a figyelmet, hogy ne verhessenek át minket. Saját magunkra kell vigyáznunk, de nem árt néhány dolgot betartani.

  • Soha ne adja ki ismeretleneknek, főként ne telefonon, interneten a bankkártyája adatait, netbankja belépési adatait! 
  • A bankok az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az ügyfél-azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja!
  • A bank telefonon soha nem ad utasítást az ügyfélnek semmilyen átutalásra!
  • Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsen fel vagy töltsön le a számítógépére, illetve a telefonjára, bárki is javasolja azt Önnek!
  • Legyen gyanús, ha a telefonáló személy tört magyarsággal beszél, vagy magyartalan, helyesírási hibákat tartalmazó e-mailben ajánl kedvező üzleti lehetőséget!
  • Ne bízzon ismeretlenek üzleti vagy befektetési ajánlataiban, legyen gyanakvó, főleg, ha kiemelten nagy hozammal kecsegtetik!

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek