Kiderült, milyen gyakran takarítják a miskolci buszokat

Megosztás

Egy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, hogy a miskolciak részéről rengeteg kritika érte az MVK Zrt.-t a tömegközlekedési eszközök tisztaságát illetően. Sokan nehezményezik, hogy a jegyek és bérletek borsos ára mellett méltatlan körülmények várják az utasokat a buszokon és a villamosokon. A témával kapcsolatban megkérdeztük a közlekedési vállalat munkatársait.

– Az autóbuszok és villamosok a telephelyre történő beérkezést követően minden esetben napi takarításon esnek át, ez többek között a jármű kiseprését, kiszemetelését és a kapaszkodók áttörlését jelenti. A járműveket legalább havi egy alkalommal nagytakarítják, ekkor a villamosok és autóbuszok belső terének teljes kitakarítására sor kerül a mennyezettől a padlóig – válaszolták a közlekedési eszközök takarításának gyakoriságára vonatkozó kérdésünkre.

– Az ülések cseréje, ritkább esetben igény szerint (például rongálás következtében), általában pedig a járművek ciklikus javítási fokozataival egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. A mindennapi kezdéskor történő járművezetői utastéri átvizsgálás és napi végzés után a takarítás közben észlelt, illetve az utasok által jelzett koszos, kopott, sérült, szakadt ülőlap és háttámla betéteket és függő kapaszkodókat azonnal cseréljük.

“A képen látható ülések háttámláján több sérülés is látható, amelyek a nem rendeltetésszerű használatból adódnak. Kérjük ezért utasainkat, hogy óvjuk közösen járműveink tisztaságát és épségét, hiszen ez közös érdekünk!”

Az évenkénti műszaki vizsgákra történő felkészítés során a teljes belső berendezés és a karosszéria is átvizsgálásra kerül, szükség esetén ilyenkor történik:

  • a sérült, törött utasülések műanyag és fém vázainak javítása, cseréje,
  • az oldal és tető borítások javítása, cseréje,
  • a szakadt, sérült, kopott padlóelemeket javítása, cseréje. Vázszerkezet javítása esetén minden esetben új rétegelt fa padló és csúszásmentes PVC padlóborítás kerül a járművekre.

A 15 000 kilométerenként történő műszaki átvizsgálás során a teljes utastér átvizsgálásra kerül, ekkor a korábban, a napi átvizsgálások során nem jelezett sérült, szakadt ülőlapokat, háttámlákat cseréljük, illetve a sérült, hiányos kapaszkodókat lehetőségek szerint javítjuk, ha ez nem lehetséges, akkor cseréljük – árulta el a Borsod24-nek az MVK Zrt. sajtóosztálya.

Kiemelt kép: Rádió M

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek