Miskolcon sem túl népszerűek az önkiszolgáló kasszák

Megosztás

Vannak, akik örülnek az új rendszernek, hiszen így nem alakulnak ki több méteres sorok, azonban sokan – főleg az idősek – nem igazán kedvelik az önkiszolgáló pénztárgépeket.

A román fogyasztóvédelmi hatóság elnöke a fogyasztóvédelmi világnap alkalmából szervezett konferencián kifejtette véleményét az önkiszolgáló pénztárgépekkel kapcsolatban, miszerint sokan vannak – főleg az idősek körében – akik nem tudják kezelni ezeket az eszközöket. Horia Constantinescu szerint hiába biztosítják az áruházláncok, hogy a személyzet segíti a vásárlókat az önkiszolgáló kasszáknál, hátrányos megkülönböztetés éri azokat, akik a régi rendszerhez vannak szokva.

Tökéletes példája mindennek a Lövölde téri Lidl esete Budapest VI. kerületében. Az áruház tavaly októberben szinte teljesen felszámolta a hagyományos, szalagos kasszákat, a pénztárgépek 90 százaléka önkiszolgálóvá vált. A kilenc önkiszolgáló pénztárgép mellett volt egy hagyományos kassza, azonban ez a körülményekhez képest elég kisméretű volt, és csak ritkán ült ott pénztáros. A 444.hu cikke szerint a Lidl ezzel a megoldással próbálta a vásárlókat az önkiszolgáló kasszák használatára biztatni. Sok panasz érkezett a VI. kerületi önkormányzathoz a Lövölde téri Lidl eljárásával kapcsolatban, végül az áruház a kerület vezetésének kérésére decemberben még két hagyományos kasszát létesített a meglévő mellé – számolt be minderről az rtl.hu.

A szóban forgó áruház (rtl.hu)

Lapunk a miskolci áruházak vásárlóit kérdezte arról, hogy a hagyományos, vagy az új fizetési eljárást részesítik-e előnyben. Kinga, egy másodéves joghallgató az egyetemvárosi Lidlben azt mondta, hogy ha teheti, mindig az önkiszolgáló kasszát választja. Szerinte így sokkal gördülékenyebb a vásárlás, a pénztárgép kezelését nem nehéz megtanulni, és ha netán elakadna, a személyzet mindig segít. Egy középkorú férfi osztotta Kinga álláspontját, emellett elárulta nekünk, hogy mindig örömmel tölti el, amikor a bevásárlás végeztével látja, hogy míg az önkiszolgáló kasszáknál szinte “teniszezni lehetne”, addig a hagyományos pénztárak előtt kígyózik a sor.

A barikád másik oldalán, az új pénztárgépek ellenzői között leginkább idősebb vásárlókat találtunk. A Pesti úti Auchanban egy idős néni elmondta, hogy egyszer próbálta ki az önkiszolgáló kasszát, de nagyon kényelmetlenül érezte magát. Egyrészt nagyon sok időbe telt, amíg kiismerte magát a rendszer működését illetően, másrészt nehezményzete, hogy az áruk pakolásánál nagyon le kell hajolni. A kocsit toló férje hozzátette, hogy sok olyan pénztár van, ahol nem lehet készpénzzel fizetni, ami szintén kellemetlenséget okoz nekik, mert ők nem szeretik használni a bankkártyát.

Mindebből azt a tanulságot vonhatjuk le, hogy bár jó dolog – és kell is – haladni a korral, nem szabad rögtön szakítanunk a hagyományos megoldásokkal.

Kiemelt kép: laurel.hu

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek