“Még meg sem kaptuk az uniós pénzt, de már szemérmetlenül lopnak belőle Mészárosnak”

Megosztás

A Nemzet Gázszerelője annyi milliárdból újíthatná fel az egyik hazai síkvidéki vasútvonalat, amennyiből Nyugat-Európában szuperexpresszek vonalait is felépítik és elképesztő Mészárosék túlárazása.

Ha valakinek még nem lenne világos, miért akarják ennyire megszerezni Orbánék a brüsszeli pénzeket. Hát ezek miatt.

Még el sem fogadta az EU a magyar Helyreállítási Tervet, már szemérmetlenül lopnak belőle” címen publikált blogposztot vasárnap Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője. Jávor a Helyreállítási Tervet (HET) lapozgatva bukkant rá, hogy az alapján Mészáros Lőrinc 146,8 milliárd forintból újíthatná fel a Békéscsaba-Lökösháza vasútvonalat, egy síkvidéken áthaladó pályaszakaszt, melyen még jelentősebb műtárgyak sincsenek.

Vagyis kilométerenként 4,85 milliárd forintból, miközben az EU-ban teljesen új nyomvonalon, a 250 km/h-ás minimumsebesség megkövetelte speciális pályával építendő gyorsvasúti hálózat kilométerenkénti költsége 4,9 milliárd forint kilométerenként.

Jávor ide idézi, hogy a szintén a HET-ben szereplő Almásfüzitő-Komárom szakasz korszerűsítése papíron kilométerenként 1,83 milliárd forintba, 2,5-szer kevesebbe kerül.

Jávor szerint azért lehetséges, hogy Magyarországon egy alföldi, normál vasúti pálya felújítása annyiba kerül, mint Európában egy teljesen új szuperexpressz vonalának kiépítése, mert a pályázatot már tavaly elnyerte Mészáros Lőrinc és a Strabag konzorciuma, ráadásul Jávor szerint eleve túlárazottan. De annyira, hogy a mostani költségek harmadával meghaladják az eddigi legdrágább, amúgy szintén Mészáros által épített vasútvonal, a debreceni BMW-gyárhoz vezető 15 kilométeres vasúti pálya kilométerenként 3,6 milliárd forintos költségét. (444.hu)

Kapcsolódó cikkek