Nagyszabású programot indít a Szimbiózis Alapítvány és az Auchan. Cél, a sajtfogyasztás növelése.
A meglehetősen sajtosra sikeredett sajtótájékoztatón az „Élj egészségesen és sajtAuchan!” nevet viselő kétéves projekt kapcsán megtudhattuk: a Baráthegyi Sajtmanufaktúrára jelentős fejlesztés, míg a különböző korosztályokra izgalmas programok várnak rövidesen a majorság birtokán.
A francia multinacionális vállalat kooperációja a Szimbiózis Alapítvánnyal jó néhány évvel ezelőtt kezdődött, amikor is Magyarország egyik legismertebb szociális farmján, a Baráthegyi Majorságon madárbarát kerteket hoztak létre, hogy a megye hátrányos helyzetű iskolásait a természetbe csalogatva oktassák.
Ennek mintájára kezdtek el gondolkodni a mostani pályázati felhívás nyomán, melyben lényeges szempont volt, hogy valamilyen egészségtudatos üzenete legyen a megfogalmazott projektnek, továbbá, hogy a tudatos vásárlást és a helyi élelmiszereket népszerűsítse.
A majorság udvarán kiállított, az ónodi vásárról és a miskolci régiségvásárról gyűjtött sajtkészítő-kellékek fontos missziójukat szimbolizálják – jelesül, hogy azt a tradíciót elevenen tartsák, ami a Baráthegyet a történelemben jellemezte. A völgyben fellelhető nyolcszáz éves pálos kolostorrom egykori helyén ugyanis – a kutatások szerint – a szerzeteseknek a gyümölcsösben elvégzett gazdálkodás mellett, még bőven maradt idejük sajtot is készíteni.
Az „Élj egészségesen és sajtAuchan” program a hazai sajtkultúra fejlesztésén dolgozik majd, valamint a sajtfogyasztási szokásokon kíván változtatni. Ennek szellemében sajtkészítő workshopokat rendeznek különböző térségi csoportoknak. További részletek a Minap.hu cikkében olvashatók.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Most értékes nyereményeket is begyűjthet!
