Még a TGV-nél is drágább lesz Mészárosék dél-pesti vasútfejlesztése

Megosztás

Már korábban bejelentették, hogy nettó 337,9 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. a budapesti Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát – írja a Telex. Az is aligha meglepő, hogy alvállalkozók között szintén Mészáros-cégek jelennek meg. A Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti felújítás és vágánybővítés egy összesen hét kilométeres szakaszról szól – igaz, két új vasútállomás is épül itt Nádorkert és Közvágóhíd néven.

G7 most utánaszámolt a költségeknek, amit név nélküli szakértők a cikkben elképesztően túlárazottnak neveznek, szerintük egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb, amihez képest nagyjából tízszeres, egy nagyságrendnyi a Mészáros-féle győztes ajánlat.

A fejlesztés kilométerenként így is több mint 62 milliárd forintba kerül, ami akkora fajlagos költséget jelent, hogy a Mészáros-féle fejlesztés sokkal drágább, mint a francia TGV-építések, többe kerül, mint a Svédországot Dániával a tenger alatt összekötő malmői vasúti alagút, vagy Európa egyik legnagyobb kortárs vasúti beruházása, a bécsi főpályaudvar 2015-ben. 

Forrás: G7, Telex.hu

Kapcsolódó cikkek