Velünk a Város: A szűkös források ellenére is több száz járattal bővül a miskolci közlekedés

Megosztás

Badány Lajos, a Jobbik önkormányzati képviselője kiemlete, hogy az utasszám drasztikus visszaesése és a kötelező járatsűrítések miatt a közlekedési vállalat bevételei a korábbi töredékére csökkentek, miközben a költségek növekednek. A városi Fideszre utalva kiemelte: a kormányzat által előidézett kényszerhelyzetben követelőzni, hecckampányt folytatni vagy a felelősséget éppen a károsultra hárítani rendkívül tisztességtelen és álságos dolog.

A kormányzati elvonások lassan csőd közelbe sodorják a várost, amelynek első számú kárvallottja a MVK Zrt. A miskolci Fidesz bűne, hogy a kormány Miskolcot megsarcoló intézkedéseit támogatja ahelyett, hogy a városért lobbizna

– állapította meg Badány Lajos frakcióvezető-helyettes a Velünk a Város frakció miskolci sajtótájékoztatóján.

Ha a helyi Fidesz végre nem ártani, hanem segíteni akar a miskolciaknak, akkor járjon közbe kormányánál, hogy az itt élő kapják vissza mindazon forrást, amely lehetővé teszi a közösségi közlekedés színvonalának fenntartását, a város működőképességének megtartása érdekében pedig a miskolciaktól elvett milliárdokat kompenzációként adja vissza. Mert jelenleg sajnos az látható, hogy Miskolcot a kormány nem egyszerűen az út szélén hagyta, hanem egyenesen belökte az árokba. Ezért fontos, hogy a miskolciak egy emberként emeljek fel szavukat az önkormányzatok állami kizsigerelése ellen

– közölte a Velünk a Város frakció álláspontját.

A képviselő egyúttal tiltakozásra hívta a miskolciakat a közösségi közlekedés tönkretétele ellen, együttes erővel követelve, hogy a kormány adja vissza Miskolcnak, amit elvett tőle.

Ennek érdekében a Jobbik frakciócsoportjának petícióját ajánlotta, amely a mentsukmegmiskolcot.hu internetes felületen írható alá.

Az MVK szombaton hatályba lépő új menetrendjérőlis szó esett, ami több száz új járatot jelent a miskolciak számára:

Az új tanszüneti időszakban a reggeli csúcsidőben 04 és 09 óra között 112, a délutáni csúcsidőben 13-18 óra között 104 db autóbusz- és villamosjárat szerepel. Az eddigi közvetlen eljutási lehetőségek változatlanul megmaradnak, az átszállásokat a menetrendben összehangolt csatlakozások segítik elő.  A Veres Pál polgármester kezdeményezésére megalakított közlekedésszakmai egyezetető fórum, a menetrendi munkacsoport ajánlásait követve az elmúlt időszakban a több lépcsőben igyekezték korrigálni a villamos- és busz menetrendet. A menetrend bővítéséhez a Velünk a Város frakció tagjai eljuttatták a választókerületekben élők javaslatait, kéréseit az MVK Zrt. felé, de a pénz adott, ebből ennyire telik – közölték.

Mindannyian tudjuk, hogy ez így nem jó. Kényszerpályán mozog a város és kényszerpályán van az MVK Zrt. 0is. A kormány önkormányzatokat sújtó büntetőintézkedései miatt Miskolcnak ma ennyi a pénze, ebből igyekszünk megoldani, amit csak lehet. Nem néhány tízmillió forint, hanem milliárdok hiányoznak a miskolci tömegközlekedésből, azért, mert a kormány nem adja oda Miskolcnak azt a pénzt, ami Miskolcnak jár, amiből esetleg betömhettük volna ezeket a hiányokat

– sorolta a hiány okait Bartha György.

Kiemelte, hogy hogy a város költségvetéséből hiányzó tételeket se a kormány, se a helyi Fidesz nem vitatta, csak lapítottak.

Tudják, hogy bűnösök és tudják, hogy ők felelnek ezért az állapotért. Nekik fontosabb, hogy Miskolcnak, az ellenzéki városnak rossz legyen, mint az, hogy a miskolciaknak jó legyen. Ha úgy tetszik: Csöbör Katalin, Hubay György, Nagy Ákos, Soós Attila, Hollósy András a Fideszt választották Miskolc helyett

– mondta.

Bartha György arra is felhívta a figyelmet, ha a jövőben tovább nő az utasok száma, az további bevételeket jelent majd a társaságnak, így újabb járatok indulhatnak. Amint a középiskolák újra nyílnak – várhatóan május 10-től -, a jelenlegi menetrendet felváltja a tanulmányi, tovább bővített menetrend Miskolcon.

Kapcsolódó cikkek