A kormány másfél év alatt 101 milliót költött Facebook-hirdetésekre

Megosztás

A népszava készített összesítést arról, a közösségi médiában melyik párt mennyit költ hirdetésekre. Messze a kormány és a Fidesz verte el a legtöbb pénzt: előbbi másfél év alatt 161,2 milliót, utóbbi 101,2 milliót költött.

A kormánypárti gyakorlat tehát erősen központosított, az ezeken az oldalakon megjelenő üzeneteket veszik át a Fidesz-KDNP vezető politikusai, tehát sokaknál nem jelentkezik hirdetési költség.

Orbán Viktor miniszterelnök sem költ hirdetésekre oldalán, ahogy Szijjártó Péter külügyminiszter vagy Gulyás Gergely miniszter sem.

Több miniszternek hivatalos oldala sincs, például Benkő Tibor honvédelmi miniszternek, a kormányzati kommunikációért felelős Rogán Antalnak vagy Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek.

A Népszava gyűjtése szerint a kormánytagok közül Semjén Zsolt (1,9 millió), a Fidesz-képviselői közül Kocsis Máté frakcióvezető (4,9 millió) fizetett a legtöbbet a Facebook-hirdetésekért.

Az ellenzéki oldalon Karácsony vezeti a listát

Az ellenzéki oldal költései jóval szerteágazóbbak. A politikusok közül kiemelkedik Karácsony Gergely főpolgármester (30,3 millió forint), a pártok közül pedig a Demokratikus Koalíció, amely vezető politikusaival együtt legalább 51,7 millió forintot fordítottak a Facebook-megjelenésre.

A Momentum nem sokkal marad el (48,6 millió), harmadik a Jobbik (41,3 millió forint).

Kapcsolódó cikkek