Hogyan mérd a weboldalad látogatottságát? 

Megosztás

Támogatott tartalom!

Ha neked is fontos, hogy a jelenléten túl valóban eredményeket érj el az interneten, akkor előbb-utóbb szembejön veled egy fogalom: a weboldalad látogatottságának mérése. Mert lehet bármilyen szép vagy informatív az oldalad, ha nem tudod, ki, mikor, honnan és miért jár rajta, akkor igazából csak találgatni tudsz. Találgatásokból pedig ritkán van fejlődés.

A jó hír az, hogy az Optimalizált csapata egy olyan online marketing ügynökség, mely teljes körű megoldásokkal segíti a vállalkozásokat. Ha pedig kíváncsi vagy az alább részletezett adatokra, abban is állnak rendelkezésedre.

Miért számít annyira, hogy hányan járnak az oldaladon – és mit csinálnak ott?

A weboldalad olyan, mint egy üzlet kirakata vagy bemutatóterme: minden látogató akár vásárló is lehet. Az már egy lépés, ha tudod, hányan fordultak meg egy adott időszakban, de jó, ha azt is tudod, mennyi időt töltöttek nálad, melyik „polcnál” időztek a legtovább, és miért mentek ki esetleg üres kézzel. 

Amikor látogatottsági adatokat elemzel, a számok mögé tudsz nézni. Kiderül, melyik kampányod hoz valódi érdeklődőket, melyik blogbejegyzésed a legnépszerűbb, vagy hogy mikor aktívak leginkább a felhasználóid. Ez az a tudás, amelynek birtokában célzottan hirdethetsz, és tudatosan készíthetsz tartalmakat. 

Milyen eszközökkel tudsz belelátni a weboldalad működésébe?

Ha Te is szeretnél tisztán látni, akkor elsőként érdemes megismerkedned a legnépszerűbb és legmegbízhatóbb eszközökkel. A Google Analytics például olyan, mint egy mindent látó szem a háttérben. Részletes adatokat mutat arról, hányan jönnek az oldaladra, honnan érkeznek, milyen eszközt használnak, és mennyi időt töltenek nálad. A legújabb, GA4 verzió már eseményalapú, ami azt jelenti, hogy minden egyes lépés, kattintás, görgetés külön mérhető.

De ha kíváncsi vagy arra, hogyan teljesítesz a Google keresőben, akkor a Google Search Console lesz a társad. Megmutatja, hogy milyen keresőkifejezésekre jelenik meg az oldalad, hányan kattintanak rá, és milyen technikai hibákat kell kijavítanod, hogy még jobb helyezést érj el.

Van, aki a Google eszközei helyett inkább más irányt választ – például a Matomo nevű megoldást, ahol Te magad rendelkezel az adatok felett, és minden futtatható akár saját szerveren is. Ez akkor lehet hasznos, ha nagyobb figyelmet fordítanál az adatvédelemre.

Milyen adatokat érdemes figyelned?

Amikor belekezdesz az adatelemzésbe, könnyen elveszhetsz a számok tengerében – de van néhány kulcsérték, amikre mindig érdemes odafigyelni. Ilyen például az, hogy hány látogatód volt egy adott időszakban, milyen arányban tértek vissza, és mely időpontokban a legélénkebb a forgalom. Ezekből máris következtethetsz arra, mikor érdemes új tartalmat posztolni vagy kampányt indítani.

Ha még nincs beállítva mérés a weboldaladon, ne várj tovább – minden egyes elveszett adat egy elmulasztott lehetőség. Ha pedig már gyűjtöd az információkat, akkor érdemes megtanulni olvasni a számok mögött, és valódi döntéseket hozni az alapján, amit látsz.

Kapcsolódó cikkek