Tóth-Szántai József szerdán a közösségi oldalán jelentette be, “Miskolc történetének legnagyobb fejlesztési programja indul el a Bükk városában”. Az állítás azonban ebben a formában nem igaz – erre Simon Gábor frakcióvezető világított rá.
Miskolc tavaly megválasztott polgármestere a kampányában azt ígérte, egész Miskolcot újra fogják aszfaltozni a rossz úthálózat miatt, de a nagy bejelentések egyelőre úgy tűnik, azok is fognak maradni. Ugyan szerepel útfejlesztés és felújítás is a programban, de Miskolcnak nem lett több pénze azáltal, hogy ismét kormánypárti többség lett az önkormányzaton. Habár Tóth-Szántai József jó kapcsolat ápol például Lázár János miniszterrel is – legutóbb például jól elviccelődtek a miniszter feleségének csekkfizetési szokásain -, ám az állam egyelőre adós maradt az igazán nagy fejlesztési támogatásokkal.
Szerdán is csak az Európai Unió soros pályázatai kerültek bemutatásra.
“Én nagyon szeretném azt, hogy Miskolcon történelmi jelentőségű fejlesztési program induljon” – szögezte le rögtön a frakcióvezető a Borsod24 megkeresésére, szerinte azonban ez a bejelentés a polgármester részéről nem más, mint egy hangzatos marketing-kijelentés. “A most zajló uniós fejlesztési ciklusra Miskolcnak megítélték a harminckét milliárd forintos forrást, de ezeket a projekteket még az előző városvezetés idején jelentették be. Hiába lett fideszes polgármestere a városnak, több pénz nem lett, viszont az évek mennek, a pénz pedig veszít az értékéből.”

A szocialista politikus emlékeztetett, az Orbán-kormány “gigantikus korrupciója miatt nem érkeznek az EU-s pénzek”, így nem tudta az előző városvezetés olyan ütemben kivitelezni a programokat, ahogy szerette volna, valamint az infláció sem segíti a magyar gazdaság helyzetét.
“A jelenlegi városvezetés rájött, hogy harminckét milliárd forintból nem fogja tudni megvalósítani az összes pályázatot, ezért az előző vezetés által elfogadott tervekből rengeteget eltörölt” – világított rá Simon Gábor. “Bennmaradt jónéhány projekt, de a megmaradt pályázatokat is módosítani kell majd, így csak hangzatos kijelentés marad az, hogy történelminek ígérkezik a mostani fejlesztés. Mindenki ezt szeretné, de nem beszélhetünk történelmi fejlődésről.”
Simon Gábor rámutatott arra, hogy a 2010-ben indult villamosprojekt akkor 36 milliárdos projektösszeggel valósult meg, így 2025-ben el lehet képzelni, mennyit jelent a 32 milliárd forint. Azt már korábban is tudtuk, hogy
az Avastető fejlesztése kimaradt, de ugyanígy nem került be az ifjúsági sporttelep komplex felújítása a Győri kapuban, a Barna György emlékház, a Földes Ferenc Gimnázium fejlesztése, szociális célú városrehabilitáció, valamint “nevetséges módon rengeteg autó- és kerékpárút fejlesztése”.
“Ez csak néhány példa a sok közül, sajnálhatjuk például azt, hogy a Pesti úti Auchantól nem tudunk eljutni kerékpárúton a Búza térig, vagy onnan a Generali Arénához” – zárta gondolatait a képviselő.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!