A vállalkozás emailjeinek kezelése gyakran okozhat nehézségeket – erről a szakmai hírekben is gyakran olvashatunk.
Egyfelől szeretnénk, ha profizmusról árulkodna már az email címünk is, másfelől pedig azt, hogy ugyanolyan egyszerű legyen kezelni, mint a Gmailt. Ha pedig mindez extra költségek nélkül tud megvalósulni, az egyenesen maga a tökély! Létezhet ilyen? Most megmutatjuk!
Ilyen a jó céges email cím
Alapszabály, hogy az üzleti levelezéshez nem használunk ingyenes email kliens által adott címeket, mert ez komolytalannak hat. Célravezetőbb, és növeli a hitelességet, ha saját domain nevet tartalmazó email címről végezzük az ilyen levelezést. A Webgrow Digital Agency az email marketingben is tud támogatást adni és ennek keretén belül az ehhez hasonló apró, ám annál lényegesebb kérdésekben is segítséget nyújt ügyfeleinek.
A céges email címek megalkotásakor tartsunk be néhány alapszabályt, hogy vállalkozásunk kellően komolynak és hitelesnek tűnjön továbbra is. Ennek érdekében kerüljük a beceneveket, és ha többen is vannak a vállalkozásban, akkor mindenkinek legyen saját email címe.
Ahhoz, hogy ugyanolyan könnyen hozzáférjünk a leveleinkhez, mint ahogyan azt a Gmail esetében megszoktuk, jó tudni, hogy össze is köthetjük a két email fiókot. Hogyan? Máris eláruljuk!
Hogyan küldhetünk céges emaileket a Gmail fiókon keresztül?
A Gmail fiókba belépve a fogaskerék ikonon keresztül érjük el a beállítási lehetőségeket. Itt válasszuk a “Fiókok és importálás” lehetőséget. A megjelenő ablakban az “Email küldése erről a címről” opciónál az “Újabb email cím hozzáadása” segítségével megadhatjuk a céges email fiókunk adatait.
A név részben beállíthatjuk azt a nevet, amit szeretnénk, hogy a fogadó fél feladóként lásson. Ehhez beállíthatunk egy ütős nevet is, ami felhívja a figyelmet a levelünkre. Jól gondoljuk át, mert akkor lesz jó, ha tükrözi a vállalkozásunkat. Az email címhez értelemszerűen a céges email címünket kell megadnunk.
A “Következő lépés”-re kattintva az SMTP szerver adatait kell megadnunk. Ezeket a tárhelyszolgáltatónk cPanel felületén érhetjük el. A tárhelyszolgáltató felületén az Email Fiókok/Connect Devices/Mail Client Manual Settings/Kimenő szerver elérési úton találjuk a szükséges információkat.
Az utolsó megerősítés magától értetődő: emailben kapunk egy hitelesítő kódot. Ezután pedig már tudunk is emailt küldeni a Gmailen keresztül, de a céges email címünkről.
Céges emailek fogadása a Gmailen keresztül
Természetesen ez is lehetséges. Ehhez a tárhelyszolgáltató cPanel felületén a Továbbítók/Továbbító hozzáadása menüpontban kiválasztjuk az email címet és megadjuk, hogy hová szeretnénk átirányítani.
Nagyon egyszerű a folyamat, és ha szeretnénk élvezni a Gmail egyszerűségét a vállalkozásunk levelezésének lebonyolítása során is, akkor mindenképp megéri rászánni azt a néhány percet, amit igénybe vesz ez a művelet. Így a céges levelezésünk is bárhol, bármikor elérhető lesz számunkra.