A Miskolc és és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújításán dolgozik szeptember óta a MÁV, saját forrásból, és reményeik szerint december elejéig végeznek is a rekonstrukcióval. Ha elkészül a szakasz, akár öt perccel is csökkenhet a menetidő.
Csütörtökön a MÁV a honlapján számolt be arról, hogy elindult a vasúti pálya felújítása Miskolc–Nyékládháza–Emőd– Mezőkeresztes-Mezőnyárád között, amiről már a Borsod24 is beszámolt korábban. A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek, olvasható a közleményben. A határidő december 4-e.
A vasúttársaság megjegyzi, noha ez a beruházás még teljes egészében a MÁV saját forrásaiból valósul meg, tartalmi értelemben már része az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének.
Mint írják, a korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás, és akár öt perccel javulhat a menetidő is. A kivitelezés teljes költsége a MÁV saját forrásából mintegy 18 milliárd forint.
A felújítási munkafázisokhoz igazodva jelentősen módosult a távolsági – InterCity, InterRégió, nemzetközi – vonatok és a személyvonatok közlekedési rendje a Budapest–Miskolc fővonalon, ezért a MÁV arra kéri utasait, mindenképpen tájékozódjanak indulás előtt.
A közlemény további részéből kiderül, műszakonként mintegy 200-250 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával végzik a kivitelezést. Ebben része volt a 210 tonnás – Európában is ritkaságnak számító – korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncnak, amellyel kilenc nap alatt cserélte a kivitelező (MÁV FKG Kft.) az ún. felépítményt, azaz a síneket és a vasbetonaljakat. A munkálatokról videó is készült.
(kiemelt kép: MÁV Youtube, pillanatkép)
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!