Szerdán egy újabb fontos lépéshez ért az Y-híd folytatásának projektje. A lakosság véleményét kérték ki arról, hogyan folytatódjon a 3. és 4. ütem, hogy az mindenkinek jó legyen.
Szerda délután közmeghallgatást tartott a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztálya. A részletekről a Minap.hu számolt be.
A téma a 3-as számú főút Miskolc belső városrészét, kiváltképp a Búza teret tehermentesítő szakaszának fejlesztés volt – egészen pontosan az Y-hídhoz kapcsolódó 3. és 4. szakasz megépítése. A beruházással kapcsolatban jelenleg környezeti hatásvizsgálati eljárás van folyamatban.
Tóth Enikő jogi szakintéző hivatalos ismertetőjét követően az Építési és Közlekedési Minisztérium helyett eljáró VIBROCOMP Kft. részéről Silló Szabolcs beszélt a tervezett beruházás gyakorlati részleteiről. Augusztus elején már beszámoltunk arról, hogy a jelenlegi tervek hogy néznek ki.
A teljes tervezett szakasz 3,1 km hosszú lesz, amelyen 2 × 2 forgalmi sávot alakítanak ki. Az Y-híd előtt halad új nyomvonalon a Tiszai pályaudvar előtt, majd a Szinva és a vasúti területek között folytatódik keleti irányban, a Fonoda utcáig, melynek 800 m hosszú szakaszán halad (azt 2 x 2 sávosra átalakítva), majd a Csokonai utca csatlakozása előtt északra fordul az új nyomvonal és a Sajón egy új hídon átvezetve csatlakozik a körforgalomba a József Attila utcán. Emellett kerékpáros nyomvonal is kialakításra kerül a 3. sz. főúttal párhuzamosan, elemei:
- A Szinva utca átépítése egyirányú lakóutcává és kerékpárút létesítése a Szinva-patakkal párhuzamosan a Fonoda utcáig,
- a Fonoda utca északi oldalán kerékpárút létesül a Szinva-pataktól a Csokonai Vitéz Mihály utcáig,
- a Csokonai Vitéz Mihály utca folytatása mellett kerékpárút létesül a Csokonai Vitéz Mihály utca- 3. sz. főút csomópontig,
- a 3. sz. főúttal párhuzamosan kerékpárút létesül a Csokonai Vitéz Mihály utca – 3. sz. főút csomópontjától a József Attila utcáig.
A tervek szerint a kivitelezés 2026-ban kezdődhetne meg, amely 2028-ban fejeződne be. Ebben az évben meg is nyitnák a teljes szakaszt a forgalom számára.
A lakossági felvetések nyomán a szakemberek elárulták: négy kivitelezési ütemmel számolnak jelenleg. A VIBROCOMP képviselője a munkálatok nyomán felmerülő légszennyezettség és zajterhelés kapcsán kiemelte: egészségügyi határértéken belüli többletet jelent majd a környező utcák számára.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!