Ne sajnáld a pénzt marketingre, növeld a márkaismertségedet!

Megosztás

A márkaismertség növelése nemcsak a nagyvállalatok érdeke, a kisvállalkozások számára is jó lehetőség új ügyfelek és vásárlók megszerzésére, a növekedéshez, ezért kis költségvetés mellett is érdemes áldozni rá.

A márkaépítés célja, hogy megismertesse a potenciális ügyfelekkel a céget még mielőtt kapcsolatba lépnének vele, bizalmi viszonyt építsen ki, így egy logó vagy egy reklám láttán már ismerősként gondoljanak rá. Persze ez csak pozitív élmény, benyomás esetén lehet sikeres, és arra is figyelni kell, hogy ne értékesíteni akarj első körben. Hogy mit nyerhetsz a márkaismertség kiépítésével, azt cikkünkből megtudhatod!

Egy értékes márka felismerhető 

A márkaismertség az első lépés a márkahűség felé vezető úton, a legismertebb brandek könnyen felismerhetőek, elég hozzá egy logó, egy arculati szín, egy szlogen. Ahhoz, hogy egy márka széles körben ismertté váljon, rengeteg munkát kell belefektetni, a webshop marketingben az Adlab azonban hatékony segítséget kínál. 

A márkaismertség növelésének számos módja van, de ehhez konkrét elképzelésekkel kell rendelkezni a márkánkról, tudni kell mit képvisel, mi a célja, üzenete, és ezt jól kell tudni kommunikálni minden olyan csatornán, amelyet a célközönség használ. 

Hogyan növeld a márkaismertséget?

Felismerhető megjelenésre van szükség, ebben segíthet a logó és a szlogen. Legyen egy jó történetünk, ami segít emlékezetessé tenni a márkát. Adjunk plusz értéket a fogyasztóknak, legyen a célja szórakoztatás, oktatás vagy tájékoztatás. Az érdekes és értékes tartalmak mindig működnek, külön jó, ha megoszthatók a közösségi média felületeken.

A nyereményjátékok is sikeresek, az emberek szívesen játszanak, ezzel pedig növelhetik az ismertségünket. Posztoljunk következetesen és megfelelő időben, készítsünk figyelemfelkeltő hirdetéseket a különböző, a célközönség által használt felületeken! Kifejezetten a márkaismertségre is célozhatunk.

Hatékony hirdetések

Ne csak a vásárlói tölcsér alján tartózkodó közönségre összpontosíts, nyerd meg a potenciális vásárlókat is, mégha kisebb vásárlóerőt is jelentenek, és sokan lemorzsolódnak útközben. Jól felépített és elhelyezett hirdetésekkel a célközönség nagy százalékát elérheted, márkaismertséget építhetsz. 

A display hirdetések hatékonyak lehetnek, ha a demográfia és érdeklődési kör alapján a buyer personádnak megfelelő felhasználókat célzol meg. És mérd az eredményeket, finomítsd a beállításokat mindaddig, amíg a kívánt célt el nem éred. Profin elkészített és jól célzott videós hirdetésekkel is nagy tömeget és jelentős eredményeket lehet elérni, mivel a közösségi média kiváló terep a márkaismertség növelésére. Azt azonban tudnod kell, hogy ezek kevés konverziót hoznak, és drágák. 

Bár az értékesítési tölcsér elején járók számára készített hirdetések hatékonysága elmarad a márkát jól ismerő alsó 5%-étól, mégis érdemes erre is hangsúlyt fektetni, és elkülöníteni a költségvetés egy részét erre a célra, mert a márkaismertség növelése a márkahűség előszobája lehet.

Kapcsolódó cikkek