Akadtak kisebb fennakadások, de pozitívan lépett életbe az új menetrend Miskolcon

Megosztás

A jármű és/vagy sofőrhiány miatt egy-egy járatkimaradás előfordul, de az MVK dolgozói mindent megtesznek azért, hogy tartani lehessen az új menetrendet – és bőven van pozitív tapasztalat is.

Mint arról többször írtunk a Borsod24-en, október 14-én, szombaton életbe lépett az új tömegközlekedési menetrend Miskolcon. A Minap.hu portál Fejér Balázsnál, a polgármesteri hivatal közlekedésszervezési tanácsadójánál érdeklődött az első néhány nap tapasztalatairól:

“Kisebb fennakadásokkal, de alapvetően pozitívan indult el az új menetrend Miskolcon” – fogalmazott a szakmérnök, aki elmondta: szándékosan hétvégére időzítették az új menetrend startját, mégpedig azért, hogy legyen ideje felkészülnie az utazóközönség mellett a Miskolc Városi Közlekedési Zrt.-nek (MVK) is.

“Úgy látjuk, hogy ez viszonylag jól is sikerült, az MVK dolgozói valóban mindent megtettek azért, hogy tartani lehessen az új menetrendet. Azt tapasztaltuk, hogy a jármű és/vagy sofőrhiány miatt egy-egy járatkimaradás előfordul, de látjuk a törekvést is a közlekedési társaság részéről, hogy ezeket megpróbálják operatív módon pótolni. Sajnos amikor ez nem sikerül, akkor már a végállomásról induláskor is késések jelentkezhetnek. További probléma, hogy van rá példa, hogy sajnos csuklós helyett szóló busz közlekedik ott, ahol nem ez lenne célszerű” – sorolta a szakember az esetleges problémákat.

Fejér Balázs hozzátette: folyamatosan gyűjtik a beérkező észrevételeket, biztatják is az utasokat, hogy a negatív tapasztalatokat is osszák meg, mert ezek alapján a gyorsan orvosolható menetrendi problémákat már várhatóan november első heteiben korrigálják. Persze a novemberi korrekciók után is tovább figyeli majd a közlekedésszervező osztály a beérkezett reakciókat, melyek alapján a következő év elején egy olyan módosítási csomag várható, melyben a hosszabb előkészületeket igénylő korrekciókat végzik majd el.

“Az már most látszik, hogy a csúcsidőszakokban az Avas városközponthoz minden második esetben betérő 35-ös buszokat máris sokan kedvelik. Ugyanez a helyzet a meghosszabbított 29-es és új 39-es körjáratokkal is. Ezek az új szakaszaikon is rögtön népszerűvé váltak, hiszen általuk az Avasról is sokkal gyorsabban érhető el a Szent Anna tér, a Győri kapu és az Újgyőri főtér” – sorolta a pozitívumokat Fejér Balázs.

Hozzátette, több olyan problémát is észleltek, melyet csak az MVK-val közösen tudnak majd megoldani. Ilyen például, hogy a bérelt autóbuszok kijelzői még nem mutatják megfelelően az új járatokat, így a buszok elején átmenetileg papírra nyomtatott viszonylatszámokkal találkozhatnak olykor az utasok.

Fejér arról is beszélt, hogy ugyan nem ideális a MVK rendelkezésre álló szóló és csuklós járműveinek aránya, hiszen sokkal több csuklós buszra lenne szükség, de a közlekedésszervező osztály igyekszik a szóló és csuklós járműbeosztások további optimalizálásával, valamint a vonatozásként ismert jelenség kiküszöbölésével segíteni a zsúfoltságmentes közlekedés kialakulását.

Forrás és további részletek: Minap.hu

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek