A ChatGTP mennyire veszi el tőlünk a munkát?

Megosztás

Merül fel sokakban ez a kérdés mostanság, egy időben azzal a látható és érzékelhető folyamattal, hogy egyre több helyen botlunk bele gépi operátorokba akár telefonon, akár chatbotok formájában.

Vannak, akiket ez zavar, hiszen megszokták, hogy “hús-vér” emberek szólnak vagy írnak hozzájuk, de az biztos, hogy bizonyos cégek számára ez sokkal költséghatékonyabb.

Mennyi munkánk lesz így a jövőben?

Ez a fő kérdés, amely mostanában foglalkoztatja a munkavállalókat, miközben a munkáltatók igyekeznek a ChatGTP előnyeit mindinkább kihasználni. A hatékony marketing stratégia kialakítása különösen fontossá válik, hiszen nem biztos, hogy minden cég esetében a chatGTP hatékony eszköznek bizonyul. A PANDORANT különböző szempontok szerint elemzi ezt a kérdéskört, és úgy vélekedik, hogy nem fogja elvenni az emberek munkáját az új modell.

A ChatGTP valójában nem igazi mesterséges intelligencia, hanem egy gépi tanulási folyamat. Az OpenAI fejlesztette ki, és csaknem minden témában képes kommunikálni, bármilyen nyelven. Ezek a chatbotok a kapott információt különféle automatizmusokon keresztül azonnal feldolgozzák, értelmező modelleket használnak, és a kapott adatok interaktív kezelése révén válaszolnak vagy irányítják akár hús-vér ügyintézőkhöz az ügyfeleket.

Meddig fog kiterjedni az AI munkája?

A fő kérdés, hogy szükség lesz-e online marketingesekre, ha egyre több mindent el tud majd végezni egy ilyen alkalmazás vagy chatbot. Az biztos, hogy a gyakran, egy kaptafára megválaszolható kérdéseket képes automatizálni egy ilyen chatbot, és ezekre adott tartalmú válaszokat generálni.

Viszont ennek hatása előnyként fog megjelenni a marketingesek munkájában, hiszen mivel bizonyos feladatokat levesz a vállukról a chatbot, hatékonyabban és gyorsabban fogják tudni végezni a munkájukat. A ChatGTP egy gépi tanulási folyamat eredménye, az emberek pedig nem gépek, így mindig is szükség lesz a stratégiai látásmódra, a kreativitásra, és arra a képességre, ahogy az emberek tudnak más emberekkel bánni.

A chatbotokat is kell ellenőrizni

Az igaz, hogy bizonyos tevékenységi területeket át tud vállalni egy chatbot, ezáltal átvesz részmunka területeket a munkavállalótól, de a chatbotok tevékenységét is kell valakinek ellenőrizni, összehangolni, felügyelni, így a meglévő feladatai mellé bőven lesz még mit csinálnia egy online marketingesnek. Ráadásul ő lesz az a fontos ember, aki figyelni fogja, hogy a chatbottal való levelezés megfelel-e az illemszabályoknak, etikus-e, stb.

A SEO szükségessége

A SEO, másnéven keresőoptimalizálás is egy olyan eszköz, amely nélkülözhetetlen a weboldalak tulajdonosainak, amennyiben szeretnék javítani a weboldaluk látogatottságát és megjelenését a Google keresések eredményei között. A ChatGTP is alá tud dolgozni a SEO-nak oly módon, hogy hatékony és releváns tartalmakat generál, melyek hatására több felhasználó fog ilyen tartalmakat keresni, az oldal előrébb kerül a keresőmotoroknál, és magasabb lesz a weboldalak látogatottsága.

Kapcsolódó cikkek