A lakásokon kívül már lassan az új autók is megfizethetetlenné váltak a magyar családoknak

Megosztás

Az elképesztő mértékű inflációnak köszönhetően a családi autók átlagára is tízmillió forint fölé kúszott. A gépkocsi ismét luxuscikké vált.

Vezess.hu a JATO autóipari statisztikákat készítő cég segítségével állította össze azt a listát, amelyben az általuk jegyzett 18 szegmens hazai átlagárai szerepelnek. Mi a hazai piac szempontjából leginkább jelentős eladásokat produkáló szegmenseket szemléztük tőlük.

A hazai piac szempontjából a két legfontosabb kategória egyébként az alsó-közép kategória és mára a B-SUV szegmens, a kiskompakt szabadidő-autóké. Az idei statisztikák alapján ez két kategória jelenti ma az eladott autók 42 százalékát.

C-alsó-közép kategória vezetői a Suzuki SX4 S-Cross, Kia Ceed vagy a Toyota Corolla itthon. Ebben a kategóriában egy átlagos autó manapság már 11,86 millióba kerül, ami 22,3 százalékkal több, mint egy éve.

A majdnem ilyen erős a B-SUV szegmens, praktikusan a Suzuki Vitara, Dacia Duster, VW T-Roc felségterülete, amelyben egy átlag autó ára 10,49 millió forint jelenleg, szintén több mint 22 százalékos drágulással.

Érdemes még kiemelni talán a fontosabb kategóriákat böngészve a legnagyobb árnövekedést produkáló C SUV kategóriát: a Ford Kuga, Nissan Qashqai,VW Tiguan és Toyota RAV4, ahol a cégek jelentik a nagy felvevőpiacot. Az árak itt több mint 24 százalékkal emelkedtek, és átlagosan 14,5 millió forint egy ilyen autó.

Az pedig talán keveseket vigasztal, hogy a legkevésbé, 13,8 százalékkal a nagyméretű SUV-k drágultak, mint a BMW X5, vagy a Mercedes GLE és az Audi Q7-es. Itt az átlagárak így is 29,8 millió forintot jelentenek. (via Hvg.hu)

Kapcsolódó cikkek