Ezt nem akartuk hallani: már a MOL főnöke sem zárja ki, hogy hamarosan üzemanyaghiány köszönt ránk

Megosztás

Reméljük, az igazgató úr egyeztetett Hernádi Zsolttal és Orbán Viktorral is, mielőtt egy ilyen nyilatkozatot mert adni. Mindenesetre ne érjen minket meglepetésként, ha néhány hét múlva a jelenleginél jóval erősebben kezd akadozni a magyarországi üzemanyagellátás. Eddig ugyanis kizárták ennek lehetőségét, most már nem. Elég baj.

Pillanatnyilag nincs üzemanyaghiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad. Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi helyzet – nyilatkozta a Portfoliónak Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója.

Öt okot sorolt fel Ratatics, ami miatt érzékeny a helyzet:

  • Az egyik az ársapka, ami miatt a hazai import jelentős része kiesett, mert a külföldi nagykereskedők nem érdekeltek abban, hogy ezen az áron értékesítsék az üzemanyagot. Így az ország csak a Molra számíthat, ami azt jelenti, hogy egy komolyabb fennakadás vagy műszaki hiba esetén a stratégiai készletekre kell majd támaszkodni, ezek szintén végesek.
  • Másodszor, a nyár mindig egy nagyobb forgalmú időszak, jellemzően 30-40 százalékkal nő a kereslet.
  • Harmadik szempont, hogy óvatosságra int minket, hogy az orosz kőolajembargó miatt Európában nem zárható ki az időszakos áruhiány.
  • Negyedik szempont, hogy a helyzetet súlyosbítja, hogy a schwechati finomító karbantartási újraindulása nem sikerült.
  • Ötödször pedig fontos az is, hogy a finomítókban rendszeresen karbantartásokat, leállásokat kell végezni. Ez a normál üzemmenet része. Így a Molban is meg kell csinálni a kötelező karbantartásainkat is: Pozsonyban július 20-ig tart a finomítói leállás, a Dunai Finomító pedig augusztusban és októberben nagyjából egy-egy hónapra részlegesen leáll. Ez azt jelenti, hogy augusztusban harmadára esik vissza a dízel termelés.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek