Egyre több felnőtt vásárol magának fizikai gyerekjátékokat

Megosztás

A globális játékeladások közel 95 milliárd dollárt értek el 2020-ban, ami 2,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 2021-ben hasonló növekedést várnak. Az eladások 15 százalékkal ugrottak meg az idei év első félévében, ráadásul a bevételek több mint negyedét a 19-29 éves korosztály generálja, akik felpörgetik az eladásokat vásárlóerejükkel.

A játékszektor jövőjét alakító egyik új irányzat az egyre növekvő kereslet a hagyományos játékok iránt. Az, hogy mi a hagyományos, mást és mást jelent a különböző korcsoportoknak. Legyen az az 1970-es évek gyerekvasútja vagy a 80-as évek Transformers-mániája, egyre több felnőttkorú fedezi fel újra a fizikai játékokat.

A Euronews riportere, Emily Wither Londonban járt, hogy megnézze: a világ legyik legkedveltebb játékboltja hogyan készül az ünnepekre:

„Nagyon érdekes, hogy térnek vissza a trendek. Olyan dolgok vannak a karácsonyi toplistánkon, amelyeket fiatalabb korunkban láttunk a karácsonyi listán. Például a legó, a Barbie, a Pokemon. Szóval ezek erős márkák, amelyek az évek során is erősek maradtak. És szerintem a járvány felébresztette a nosztalgiát.”

– mondta a videóban Jo Tomb.

A szakmabeli szerint a Legók felét felnőttek veszik meg.

A hagyományos játékok, amelyek összehozzák a családot, szintén népszerűek idén. Ezek a vásárlói szokások nagy nyereséget hoznak az olyan márkáknak, amelyek célja, hogy a szeretett játékok ne csak karácsonykor kerüljenek elő, hanem az év minden szakaszában és ne csak gyerekek játsszanak velük, hanem minden generáció.

Kiemelt kép: Egy felnőtt James Bond Aston Martinját rakja össze Legóból

Kapcsolódó cikkek