Felmérés: Igyekeznek környezettudatosak lenni a magyarok, de nem szívesen fizetnek érte többet

Megosztás

Ez derült ki a Reacty Digital felméréséből, amely nem, kor, illetve a lakóhely régiója alapján reprezentatív a 18-79 éves magyar lakosságra nézve – írta meg a dontwasteit.hu honlap.

Az online rendelők közül tízből hatan (57%) inkább a személyes, offline vásárlást részesítik előnyben az internetessel szemben, amennyiben választaniuk kell. Különösen igaz ez a nőkre, esetükben 64 százalék jelezte, hogy szívesebben vásárol fizikai üzletben.

A felnőtt magyarok bő fele (54%) amikor csak lehet, igyekszik környezettudatos megoldásokat választani az élet minden területén, és még ennél is többen figyelnek arra, hogy inkább jobb minőségű, tartósabb termékeket vásároljanak (56%), még akkor is, ha az drágább, hogy ritkábban kelljen cserélni. Ugyanakkor csupán a 18-79 évesek harmada (32%) fizetne többet egy termékért amiatt, mert biztosan tudja, hogy azt környezettudatos módon állítják elő. Az online vásárlók ötöde (21%) lenne hajlandó saját bevallása szerint többet fizetni a szállításért akkor, ha az biztosan környezettudatos módon történik (pl. elektromos járművel).

Bár a pénztárcájukat nem szívesen nyitják ki, az idejükkel némivel bőkezűbbek az interneten rendelők, harmaduk (34%) várna többet egy környezettudatos módon (pl. autó helyett kerékpárral), s ezáltal valószínűleg némileg lassabban kiszállított termékre. A legtöbb online vásárló (84%) próbálja elkerülni, hogy az online rendelt termékeket vissza kelljen küldeni. Noha ez a hozzáállás környezetvédelmi szempontból is rendkívül pozitív, hiszen nem utazik feleslegesen a termék, feltételezhetően nem csak ez a mögötte álló indok, hanem egyszerűen szeretnék megspórolni a visszaküldéssel járó energiabefektetést és költségeket.

A 18-79 éves magyarok közel kétötöde (38%) érzi úgy, hogy az online rendelés egy (inkább) környezettudatos vásárlási forma – a legalább hetente vásárlók negyede teljes mértékben annak tartja –, míg valamivel kevesebben vannak azok, akik (inkább) környezetbarátként vélekednek a személyes, offline vásárlásról (27%). Az online vásárlók többsége (61%) szerint egy webáruház vonzóbb lesz a szemükben attól, ha jól látható módon jelzi, hogy környezettudatos módon csomagol és/vagy szállít.

A felmérés további részletei a dontwasteit.hu weboldal cikkében.

Fotó: Pixabay

Kapcsolódó cikkek