Két hónapon belül elkezdhetik építeni a miskolci turbó-körforgalmat

Megosztás

Bizonyos forgalomkorlátozások már szeptember második felében elkezdődnek a Vörösmarty utca és Király utca kereszteződésében.

Heteken belül megkezdődik a kivitelezése a már egy évvel ezelőtt beharangozott, az Y-híd beruházáshoz kapcsolódó háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalomnak a Király és a Vörösmarty utca keresztezésében. Arra, hogy a beruházás rövidesen elkezdődik, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. augusztus végi, menetrendváltással kapcsolatos közleménye mutat rá.

Ebben az állt: a körforgalom építése, és a Vörösmarty utca egy szakaszának négysávosítása miatt a közlekedési cég már szeptember 1-jétől módosította két autóbuszjáratának (a 3A-snak és a 24-esnek) az útvonalát, illetve a menetrendjét is. Logikusnak tűnt az intézkedés, így ugyanis a változást mindenkinek van ideje megszokni, adódott viszont a kérdés: pontosan mikortól változik a közlekedés rendje a forgalmas csomópontban?

A beruházást koordináló Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kérdéseinkre írásban válaszolt. Ebből többek között az is kiderült: van még néhány hete a jelenleg jelzőlámpás csomópontnak, a tényleges útépítési munkák csak novemberben kezdődnek, a közműkiváltásokat viszont már szeptember második felében megkezdik. Emiatt a Vörösmarty utca Király utca – Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszon már a jövő héttől lehet számítani forgalomkorlátozásra, a NIF szerint a „munkák elvégzéséhez szükséges mértékben”.

Körforgalom és új sávok

Ezzel egyidőben kezdődik a Vörösmarty utca ezen szakaszának északi oldalán az új forgalmi sávok kialakítása is. Kiemelik, a forgalom minél kisebb mértékű zavarása érdekében a munkákat ütemezetten fogják végezni, „az érintett szakaszok útcsatlakozásainak szükséges mértékű és időtartamú lezárásával”.

Első ütemben a körforgalom keleti oldala épül meg a jelenlegi burkolaton kívüli részeken (a zöld területen, vélhetően azon a nyomvonalon, melyen úgy egy éve narancssárgára festett cölöpöket vertek le a földbe – a szerző), ezt követi a keleti oldal jelenlegi burkolaton belüli szakaszának a megépítése. Ezután a Király utca forgalmát szűkített sávokon átterelik a megépült fél körforgalomra és harmadik ütemben épül a körforgalom nyugati oldala.

A körforgalom építésnél ez a fajta terelés egyébként bevett szokás a NIF-nél és a Magyar Közútnál is: néhány éve Sajószentpéter belterületén, a 26-os és a 27-es számú főutak csomópontjában is ugyanígy zajlott a kivitelezés. A forgalom ott lelassult, viszont hozzá kell tenni, hogy ott egy-egy sáv állt rendelkezésre az autóknak a meglévő úton és a körforgalomban is.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a létesítendő körforgalommal kapcsolatban azt írja, az új körforgalom a gyalogosok számára is biztonságos átkelést jelent majd az úttesteken, hiszen jelzőlámpával biztosított kijelölt gyalogos átkelőhelyet alakítanak ki. További részletek a Minap.hu cikkében olvashatók.

Kapcsolódó cikkek