A Lidl mindenkit lekörözött, a SPAR a második, a Tesco csak a harmadik

Megosztás

Minden évben van miért várni a Trade magazin FMCG kereskedelmi rangsorát, van, amikor egy-egy meglepetésre derül fény, van, amikor csak beigazolásra kerül egy gondolat, sejtés – az idei toplista is ilyen. Sokakban felmerült már tavaly egy kérdés: vajon megelőzi-e a Lidl a Tescót 2020-ban? És igen, így lett, sőt! – írja a Trade magazin weboldala.

A Lidl mindenkit lefutott 2020-ban, és függetlenül attól, hogy a diszkont csatornát ki kedveli, ki nem, az üzleti eredményt és sikeres stratégiát nem lehet elvitatni, el kell ismerni. Már egy évvel korábban is lehetett látni a nagyon céltudatos előremenetelt, de kevés volt akkor a 12 hónap. Most viszont nemcsak beért mindenkit, de szignifikáns különbséggel vette át az első helyet. Mindehhez hozzátartozik, hogy nemcsak a Trade magazin toplistájában, de a GfK piackutató által mutatott piaci részesedésben is első a maga közel 15%-ával. Idetartozik persze, hogy semelyik csatorna nem tudott annyit nőni egy év alatt, mint a diszkont, és a teljes piacon a csatorna részesedése már meghaladta a piackutató szerint a 30%-ot, amivel az egész csatorna is az első.

Fontos kiemelnünk, hogy a 2. helyre is új versenyző futott be, hiszen idén először lett a SPAR ezüstérmes.

A jó stratégiát itt is nyomon érjük, hiszen évek óta átgondolt terv mentén igyekeznek kihozni a piacból a legtöbbet, sikeresen. Nagyon sokat invesztálnak folyamatosan a bővülésbe, fejlesztésbe, vásárlói kiszolgálásba, élménybe, és ez meg is hozta a gyümölcsét. Ráadásul mindezt úgy, hogy maga a hipermarket csatorna évek óta veszít piacrészéből, és ez nem állt meg tavaly sem. Ezért is olyan fontos, hogy a SPAR évek óta nagy hangsúlyt fektet a kisebb alapterületű üzletek különböző formáinak bővítésére is, amelyek szintén szép számmal emelkedtek az elmúlt egy évben, és ezt szintén mutatja a toplista.

Sajnos a korábbi évek nehézségei tovább gyűrűztek a Tesco esetében, és a hipermarketek problémáira a COVID még egy lapáttal rátett, így a forgalmi adataiban mondhatni, szinte nincs változás, ami a csatorna 2-3%-os esését nézve még akkor is jó eredmény lenne, ha csak 1-2%-os csökkenést tudna felmutatni, mi ennél egy hajszállal pozitívabban becsültünk.

Kapcsolódó cikkek