Megújul a bánkúti bekötőút – de sajnos nem teljes egészében

Megosztás

Egy javíthatatlan szakaszt újraaszfaltoznak, a többi helyen rendszeres kátyúzásra készülnek.

A munkák mostani fázisában a dédestapolcsányi elágazás és a Bánkúti parkoló közötti szakaszt aszfaltozták újra, a Miskolc-Dédestapolcsány összekötő út nagyobb részének felújítása még várat magára – adta hírül a Minap.hu.

Teljesen megújul a bánkúti bekötőút. A munkálatokat az elmúlt héten kezdte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a voltaképpeni aszfaltozással már végeztek is. A cég szóvivője lapunk érdeklődésére elmondta, az úgynevezett nagyfelületű burkolatjavítás során ezerkétszáz tonna melegaszfalt felhasználásával összesen 1.7 kilométeren újul meg az útburkolat.

– A kopóréteg megépítését követi majd a következő hetekben a padkaépítés, majd pedig a nyári időszakban – amikor az időjárás lehetővé teszi – az új útburkolati jeleket is felfestik – mondta el Pécsi Norbert Sándor, aki hozzátette: a bekötőúton végzett munkálatok csak a 2018. és 2019. évi nagyfelületű burkolatjavítási munkákkal együtt tekinthetők teljesnek.

A Bánkutat rendszeresen felkeresők bizonyára emlékeznek: a járványt megelőző években a bekötőút több szakaszát is felújították már. Ennek köszönhetően a kérdéses területen nagyon jó és nagyon rossz minőségű szakaszok váltották egymást. A közút hangsúlyozta, a bekötőút felújítása ezekkel a 2018. és 2019. évi nagyfelületű burkolatjavítási munkákkal együtt tekinthető teljesnek, vagyis három év alatt a teljes, közel 3.5 kilométeres útszakaszt sikerült újraaszfaltozni.

A munkálatok bizonyára örömhírrel töltik el a téli sportok szerelmeseit, a kirándulókat és a kerékpárosokat is, hiszen a most megújult szakasz tényleg minősíthetetlen állapotban volt. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy Bánkút kényelmes megközelítéséhez a teljes Bánkúti út, vagyis hivatalos nevén a 2513-as jelű Miskolc-Dédestapolcsány összekötő út felújítása szükséges lenne. Erre ugyan jelenleg nincs forrás, de az út minőségén azért igyekeznek javítani – tette hozzá Pécsi Norbert Sándor.

– Az összekötő úton Szentlélek környékén egy körülbelül kétszáz méteres szakaszt teljesen újraaszfaltozunk, ez ugyanis olyan állapotban van, hogy kátyúzni már nem lehet.  A fennmaradó útszakaszokon napi üzemeltetési tevékenységünk részeként ütemezetten kátyúzással javítjuk az úthibákat – tették hozzá.

 Kérdésünkre a közút elárulta, tisztában vannak azzal is, hogy felújításra szorul a Bánkúti elágazástól Mályinkáig vezető szakasz is, itt azonban nem elegendő az aszfalt kopóréteg cseréje, komplex beavatkozásra, megerősítésre van szükség.

– A teljeskörű felújítási munkákra vonatkozóan javaslatokat tehetünk, a beruházásokat pedig külön erre a célra indított programokon keresztül, elrendelés alapján és az ahhoz szükséges források biztosítását követően indíthatjuk el – írta a szóvivő.

Addig is folyamatosan dolgoznak a burkolathibák javításán ezen az útszakaszon is. Pécsi Norbert Sándor kiemelte, Mályinka belterületi útszakasza 1,8 kilométer hosszúságban, valamint a Mályinka külterülettől Dédestapolcsányig tartó 1,2 kilométer hosszú szakasza szerepel a Magyar Falu Programban, így az két részletben összesen három kilométeren várhatóan még idén megújul, a legrosszabb állapotú, erdei szakasz újjáépítésére azonban még egy ideig várni kell.

Kapcsolódó cikkek