Hasznos információkat gyűjtött az Y-hídról az egyik érdekvédelmi csoport

Megosztás

Az Út a városba (Y-híd) Érdekvédelmi Csoport több kérdéssel fordult szakemberhez a jelenleg is épülő Y híddal kapcsolatban.

Az internetes szerveződés a miskolci, azon belül is a martin-kertvárosi és szirmai lakosokból alakult, akik szeretnék, hogy hangot tudjanak adni a szavuknak az építkezéssel és tervezéssel kapcsolatban. Összegyűjtött kérdéseikre a következő válaszokat kapták:

1. Csokonai út meghosszabbítása:
Folyamatban a tervezés és engedélyeztetés, ám egyelőre nem 100%, hogy realizálódik, de a NIF ZRt. elkötelezett ennek megvalósításában. Törekvésüket államtitkár, minisztérium, kormányzat és az önkormányzat is segíti. A lakosság segítségét kérik, mert több, mint húsz tulajdonossal szükséges tárgyalniuk és tőlük az úthoz szükséges földterületeket megvásárolniuk. Felgyorsítaná a munkát, ha a tulajdonosok nem szabnának gátat a útépítésnek. Szintén sarkalatos pontja az útnak a Csokonain élő lakosság. Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy az utcában élők tervezetten nem egy főútvonal mentére költöztek, azonban ez jelenleg az egyetlen megoldás arra, hogy két irányból megközelíthető, illetve elhagyható legyen a városrészünk. Szükségszerű az alternatív útvonal, mert, ha egy baleset következtében, vagy bármilyen oknál fogva Martin-kertváros és Szirma közötti összekötő úton torlasz keletkezik, az hermetikusan elzárja a településrészünket, se mentő, se tűzoltó, senki se ki, se be. Tehát mindnyájunk érdeke, hogy alternatív útvonalunk legyen! Kérjük a Csokonai utcai lakosok megértését, együttműködését és türelmét!Az út megvalósítása a gyakorlatban: áprilisra szeretnék elkészíteni, mire a vasúti átjáró lezárásra kerül. A Csokonai meghosszabbításával egy-egy sáv lesz oda –vissza majd a Szennyvíztelep felé. Személygépjármű forgalomra és tömegközlekedés számára tervezik, gyalogos út és teherforgalom nem lesz rajta. A Berzsenyi utcától a vége felé kiszélesítik az utat és megerősített burkolatot kap, hogy a terhelést elbírja. A busz nyomvonaláról és megállóiról még korai beszélni ebben a fázisban, de az MVK ZRt. és a Közlekedési Egyesület szakemberei vizsgálják a lehetőségeket. Szintén felvetődött a Csokonai utca közlekedését illetően, hogy mivel várhatóan nagyobb forgalom irányul erre az utcára két alternatíva jöhet szóba:I. a parkolást, megállást tiltó táblákat helyeznének el az utcában, így a lakosoknak a járműveikkel be kellene állnia az udvarukra.II. Egyirányúsítanák az utcát(illetve annak egy részét).Ezek elképzelések, semmi konkrét, ide várjuk elsősorban a Csokonai utcában élők véleményét, ötleteit. Közös célunk, hogy ezt a mindenki számára nehéz időszakot minél kevesebb súrlódással vészeljük át.

2. Kerékpárral az Y hídon:
A NIF ZRt. ebben a kezdeményezésben is partner lett. A felüljárón lesz kerékpáros közlekedési lehetőség kerékpáros nyomvonal, vagy kerékpáros sáv formájában! Utóbbit preferáltuk, azonban erre –úgy tűnik – a híd nem minden pontján van lehetőség. A témában újabb egyeztetés lesz a Kerékpáros Egyesület szakembereivel.Még egy opciót tárt elénk a NIF: a régi felüljáró meglévő hídfőin egy külön kerékpáros hidat, útvonalat építenének, amely a síneket átszelve(természetesen átkelővel) csatlakozna a meglévő kerékpáros úthoz. Ezek nagyon jó hírek!

3. Y-híd:
A Vörösmarthy felől ugyanúgy a híd bal oldalán egy széles járda vezet majd fel a hídra. Középen jelzőlámpás gyalogátkelőn lehet átjutni a kertváros felőli vonalra. Kb. a régi helyén lesznek a buszmegállók öbölben, vagyis a városba befelé vezető 2 sávon haladó, a kifelé 1 sávon haladó forgalmat nem akadályozzák. Lifteket lépcsőket, forgalmi sávokat látványtervekről lehet bogarászni, amit megpróbálok letölteni és betenni.

4. A turbó körforgalom:
Ennek kapcsolatban még mindig több kérdés nyitott. A gyakorlatban a jobb oldali sáv vezet majd jobbra, a középső előre, a bal oldali balra, A sávok el lesznek választva, de táblákkal követhető lesz. A gyalogosok jelzőlámpás átkelőkön közlekedhetnek.

5. Aluljáró világítás, felújítás:
A MÁV a tulajdonos, az ő feladatuk lenne. Megnyugtató választ nem kaptunk erre.

– Számolt be részletesen információjukról az egyik csoporttag.

Az Y-híd terveiről Veres Pál nyilatkozott korábban a lapunknak, ezt IDE kattintva megtekintheti.

Kapcsolódó cikkek