Bizalmatlanná váltunk a közösségi oldalakon olvasható információkkal szemben

Megosztás

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Információs Társadalom Kutatóintézete végzett négy közép-európai országban végzett felmérést az internethasználatról – számolt be az infostart.hu.

A kutatási eredményekből kitűmik hogy a magyarok kiváltképp vélekednek úgy, hogy az online szolgáltatások és az infokommunikációs eszközök használata rontja a személyes kapcsolatok minőségét – emelte ki az portálnak Török Bernát, a kutatóintézet vezetője.

Eközben a többi vizsgált országban, Csehországban (50,7 százalék), Lengyelországban (38,9 százalék) és Romániában (29 százalék) kifejezetten kisebbségben van ez a tábor, vagy legfeljebb a társadalom fele érez hasonlóképp. A magyar társadalom jelentős többséggel (60,5 százalék) vélekedett úgy, hogy az egyébként jónak tartott és használandó eszközök és lehetőségek a személyes kapcsolatok minőségére káros hatással van. Annak ellenére, hogy nagyon szeretjük ezeket használni – jegyezte meg a szakember –, vagyis

egyfajta ambivalencia, kétarcúság mutatkozik az internettel, az új kommunikációs vívmányokkal szemben idehaza.

Emellett az emberek nagyon erős szkepszissel, fenntartással közelítenek a közösségi médiában található információkhoz. A magyarok 16 százaléka bízik csak az ott található információkban, de ez a többi országban sem magasabb. Vagyis, a közösségi média mint információforrás a bizalmi lista végén kullog a vizsgált országok valamennyiében.

Mindehhez hozzátartozik, hogy mi, magyarok úgy általában nem bízunk a minket körülvevő információforrásokban, tehát a hagyományos médiában sem, az írott sajtótól a rádión át a televízióig – tette hozzá a szakember.

Kapcsolódó cikkek