A miskolci Fidesz a saját Facebook oldalán tette közzé azt a posztot, amelyben az MVK Zrt. járatainak zsúfoltságára panaszkodik a frakció.
Miskolc polgármesterét, Veres Pált hibáztatják, szerintük szervezéssel meg lehet oldani a járatsűrítést.
Zsúfoltság és járványveszély ismét a miskolci tömegközlekedésben. A járatok sűrítése nem pénzkérdés, hanem szervezési feladat. Meddig veszélyezteti még a miskolciak egészségét a városvezetés?
– írták a közleményben.
Veres Pál tegyen rendet és sűrítsék a járatokat!
Nem telt el sok idő, a Velünk a Város frakciója hivatalos sajtóközleményben reagált a vádakra. Cinikus tudatlanságnak tudják be a rágalmakat, mivel az előző, fideszes városvezetés 10 milliárdos hiánnyal adta át a hivatalt.
A Fidesz-kormány úgy rendelei el a járatok sűrítését, hogy közben 170 járat támogatását vonja el.
Képmutató és cinikus lépésnek tartja a Velünk a Város Frakciószövetség a közösségi közlekedési járatok sűrítésének kormányzati elrendelését, miután nemhogy forrást nem biztosít hozzá, de még el is veszi a miskolciaktól az eddig adott támogatást.
– írták.
A kormány november 9-től utasította a tömegközlekedési társaságokat, hogy csúcsforgalom idején sűrítsék a járatokat. Mindezt két héttel azután, hogy a településektől elvette az eddig biztosított 2 milliárd forintos állami hozzájárulást.
Miskolcon a Kormány a közlekedési vállalat költségvetéséből félmilliárd forintot vont el, ami 170 autóbusz és villamosjárat üzemeltetését fedezi.
– fűzték hozzá.
Egészen a legutóbbi hetekig Alakszai Zoltán, a kormányhivatal jelenlegi vezetője irányította a helyi Fidesz frakciót, aki hétfőtől milliós bírságokkal sújthatja a várost, ha nem lesz kedvére a járatsűrítés mértéke. A fideszes, kdnp-s képviselők megkérdezhetnék egykori politikus társuktól, vagy más döntéshozótól is, hogy a várost még hány féleképpen fogja büntetni még a kormány?
– Tette fel a kérdést a Velünk a Város a miskolci Fidesznek címezve.
Alakszai azt is elmondhatná, a város előző jegyzőjeként miért nem állt ki a miskolciak érdekeiért, amikor látta, hogy tízmilliárdokkal terhelték meg Miskolc költségvetését? Szóvá tette, hogy a kasszából az átadáskor 10 milliárd forint hiányzott, ami a majdnem kitette a költségvetés egynegyedét? Miért nem emelt szót a Kriza-érában, az MVK Zrt. felügyelőbizottsági tagjaként, hogy a város milliárdokkal tartozik a közlekedési vállalatnak? Miért nem fizettette ki jegyzőként a milliárdokat az MVK Zrt-nek, aminek felügyelőbizottságában ült?
“A Velünk a Város Frakciószövetség felajánlja segítségét: ha a helyi Fidesz visszateszi a város kasszájába azt a 10 milliárdot, ami az átadáskor hiányzott, a frakció megszervezi, hogy legyen, aki elszállítsa a rendeltetési helyére, a város kasszájába.
A várostól elvett milliárdok visszaadásáig is arra kérjük kormánypárti képviselőket, legalább minimális önmérsékletet tartsanak a miskolciak érdekei, a város fenntarthatósága elleni kitartó küzdelmükben.”
– írták.
A miskolci tömegközlekedés járatainak sűrítése még nem dőlt el, a miskolci városvezetés benyújtotta a kormányhivatalnak a tervezetet, jelenleg az elfogadására várnak. A napokban tehát újabb fejlemények várhatóak ezügyben.