Költekezés – Koncz Zsófia kampányában csak a Facebook-hirdetésekre többet költöttek, mint a törvényben megengedett

Jó eséllyel, erre is lesz magyarázat, mint Szijjártó jachtozására és helikopterezéseire, nincs itt semmi látnivaló, csak egy valószínűsíthető fideszes törvénytelenség.

Az RTL Klub Híradója számolt be róla, hogy csak Facebookon többet költött a fideszes jelölt, Koncz Zsófia a borsodi választókörzetben tartott vasárnapi időközi választáson, mint amennyit a törvények lehetővé tesznek. 

Koncz, aki végül megnyerte a választást, egyben tartva így a fideszes kétharmadot, kampánya során nagyban támaszkodott a Facebook-oldalára, amit alig hét hónapja hoztak létre, és mára 20 ezer követője lett. A Facebookon lehetőség van arra, hogy megnézzük, egyes politikusok mennyit költöttek hirdetésekre, és így derült ki, hogy Koncz Zsófia posztjait múlt csütörtökig több mint ötmillió forintért hirdették, azaz ebben még a kampányhajrá költései benne sincsenek. 

A Facebook későbbre ígért részletes elszámolást a csatornának, de annyit közöltek, hogy a végeredmény legalább 5,5 millió forint lesz, ez azonban már önmagában több, mint amennyit egy jelölt a hatályos jogszabályok szerint kampányolásra költhet. Annak összegét az infláció mértéke is alakítja, de jelenleg valahol 5,4 millió forint körül alakul, hangzott el a Híradóban. 

És a Fidesz jelöltje messze nem csak a közösségi médiában kampányolt, az érintett települések tele voltak a plakátjaival, a Fidesz pedig kedvezményes krumpli- és hagymavásárt is szervezett. Az RTL Klub kereste a kormánypártokat, hogy mennyit költöttek a kampányban, de a Fidesz csak annyit írt vissza, hogy minden vonatkozó törvényt betartottak a választási kampány során. 

A kampányköltéseket amúgy a volt fideszes képviselő, Domokos László vezette Állami Számvevőszék ellenőrzi, ha úgy találják, hogy valaki túllépte a megengedett költési keretet, akkor a túllépés összegének kétszeresét kell visszafizetnie a költségvetésbe.

444.hu

Related posts