Rengetegen kanyarodnak a villamos elé Miskolcon, így az MVK lépett

Megosztás

A vállalat igyekszik jobban felhívni a figyelmet erre a nem éppen apró problémára, ügyeljünk jobban a villamosokra, ezért kampányt indítottak.

Engedd el! Nézz a tükörbe! – ez a két, nem túl bonyolult üzenet szerepel azokon a táblákon, melyeket hétfőn délelőtt helyeztek el az Andrássy és a Testvériség utca kereszteződésében. A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) célja a foszforeszkáló táblákkal az, hogy felhívják az autósok figyelmét arra, hogy alaposan tájékozódjanak, mielőtt a villamospályát keresztező átkelőhelyeket igénybe veszik.

– Szinte minden héten megsérül egy szerelvényünk olyan balesetben, amit a figyelmetlenül a sínekre hajtó gépjárművezető okoz. Ennek szeretne gátat vetni az MVK többek között ezekkel az újból kihelyezett táblákkal is – mondta Juhász János villamosközlekedési igazgató a Minap.hu cikkében.

Újból, merthogy ilyen táblákat már 2018 júliusában egyszer kihelyeztek, azok viszont az elmúlt években megfakultak, és volt olyan is, amit a szél szakított el. Juhász János elmondta, a foszforeszkáló táblák élénk színükkel éjjel-nappal figyelmeztetik majd az autósokat a villamosközlekedésre. A forgalombiztonsági eszközöket ugyanott helyezik el, ahol négy éve, a Testvériség út mellett a Katalin köznél, az Aba utcánál kereszteződésekben.

Az igazgató felhívta a figyelmet arra is, hogy a problémás kereszteződésekben korábban piros-fehér fényvisszaverős festékkel jelölték meg a gömbsüvegsort (Diósgyőrben az sínek felőli útpadkát). Emellett fényvisszaverős jelzőfüleket helyeztek el a pálya mentén, ezek többsége a mai napig is megvan, figyelmeztetve az autókat a balesetveszélyre.

Juhász János elmondta: az új Skoda villamosok forgalomba állása óta több mint háromszáz ilyen baleset történt. „Egy-egy ütközés esetén rendre milliós károk keletkeznek a szerelvényben és többnyire az érintett személygépkocsi helyreállítása is jelentős összegbe kerülhet az üzembentartónak” – mondta.

A 31 szerelvényből álló miskolci villamosflottából már nincs olyan jármű, ami ne sérült volna meg, némelyik súlyosabban is. Néhány szerelvény szervizelése nem is volt lehetséges Miskolcon, ezeket rendre a gyártó valamelyik telephelyére kellett visszaszállítani, hogy megjavítsák. A 614-es pályaszámú például több mint három évig nem szállított utasokat, a középső részének újragyártását követően éppen idén januárban állt ismét forgalomba

Kapcsolódó cikkek